Klajj Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Hej, Jag använder en extern hårddisk när jag redigerar och det har fungerat bra fram tills idag då den började surra jättehögt när jag slog på den. Undrar därför om det är någon annan som har upplevt samma sak och om man ska lämna in den för ev. reparation eller nåt? /Klajj 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 den började surra jättehögt när jag slog på den. Haha, alla redigerare borde ha en boxningssäck bredvid skrivbordet. Kan du inte öppna den och titta efter? Jag skulle gissa på att det är fläkten som fått sig en stöt och slår emot något. 0 Citera
arvid Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Förmodligen håller den på att ge upp. Köp en ny! 0 Citera
Klajj Postad 12 mars 2007 Författare Postad 12 mars 2007 Det är en LACIE, och den har fläkt tror jag, men jag vet inte hur jag ska öppna den 0 Citera
Munthe Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Haha, alla redigerare borde ha en boxningssäck bredvid skrivbordet. Jag har en liten 45 kilos som hänger i taket här på kontoret. Jag betraktar den som den viktigaste delen i min utrustning. Handen på hjärtat kan jag säga att den är det enda som inte går sönder trots extremt ovarsam hantering. 0 Citera
Max_H Postad 12 mars 2007 Postad 12 mars 2007 Är det en Silverfärgad d2-disk eller en av de äldre stora blå/silver lådorna? Är det en d2 så har den ingen fläkt - skaffa ny disk och säkerhetskopiera NU! /Max 0 Citera
John Postad 13 mars 2007 Postad 13 mars 2007 Jag tror att alla människor som håller på med Film borde ha en boxningssäck vid sin arbetsyta. Känner att jag behöver en nu.:) När det gäller disken så, ja har den ingen fläkt, köp en n så fort du har cashflow. Munthe: Ska passa på att tacka för en grym insatts på Adobes seminarium här om veckan, tycker det är fint när en av Sveriges mest utskällda filmare, ställer sig upp och ger någonting tillbaka! Bra att du inte ger upp, du är en inspiration. 0 Citera
Klajj Postad 15 mars 2007 Författare Postad 15 mars 2007 den hårddisken har jag http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096546 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.