Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om man filmat dvcam och lagt in klipp och sen gör en massa effetkter, transitions m.m. och renderar varje gång försämras filmen undan för undan eller kan man mixtra hur mycket som helst innan man exporterar ut filmen. Kör på dvseq i FC. Kanske kan man köra annan seqinställning vilken är bäst?SSen en undran med videoformat, vilket är det optimala att filma video med som blir bättre än dv? Kör en Sony dhdv och dvcam idag.

Postad

Varje gång du exporterar någonting så förändras kvaliteten lite åt det sämre hållet. Fast oftast är det så lite så att det inte märks.

Postad

Så fort du lägger på en effekt och exporterar filmen som ett nytt klipp blir det en liten försämring. Utan effekt sker det endast en kopiering, åtminstone i PPro.

/Max

Postad

Enligt vad jag själv upptäckt så blir det som Max H säger kvalitets försämringar vid sidoarbete i t.ex after effects som jag arbetade lite med på skolan.

Men med dom senaste versionerna av AAF och PPro så går det att skicka över arbetsfilen utan att rendera ut klippen mellan programmen. detta ska även gå mellan AAF och FCP med hjälp av ett program. Men det är bara vad jag hört.

/Jake

Postad

Kör du DV, DVCAM eller HDV och du lägger en effekt på ett klipp måste den ALLTID packas upp från DV-kompressionen, beräknas/processas och sedan packas ner som DV/DVCAM/HDV igen. Då komprimeras det redan komprimerade materialet om ytterligare en gång = försämring.

För att enklare flytta projekt från Avid och FCP till AE finns bla Automatic Duck.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...