mawi Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 Skulle någon som sett filmen apocalypto nyligen kunna surfa in på sf.se och kolla på trailern för filmen. Pausa när det är en närbild på killen när han springer i skogen. Nu kommer en ganska dum fråga... Är det samma skådis i trailern på SF som i filmen? 0 Citera
jakethesnake Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 japp. Bli inte lurad av trailern. Se det mer som en teaser. Jag tycker Apocalypto har en delad plats som årets film med the departed. 0 Citera
Ivan Postad 26 februari 2007 Postad 26 februari 2007 Nej Nej Nej visst var den bra men det var verkligen inte årets film. Ville dock se den som vinnare av oscar make-up priset. 0 Citera
High1ander Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Nej Nej Nej visst var den bra men det var verkligen inte årets film. Ville dock se den som vinnare av oscar make-up priset. Pan's Labyrinth fortjana sin oscar mer tycker jag. :) Apocalypto var bra, men den har ett par helt enormt st'o'rda scener som verkligen ser ut som skit och borde tagits bort. 0 Citera
louis cyphre Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Nja. Pan's Labyrinth har typ två monster... vad mer? Och de är inte så bra gjorda heller... Har sett närbilderna i tidningen MakeUp och man ser verkligen kanterna. Funkar iofs i filmen då de bara är med i mörker. De är inte speciellt verkliga heller. Vad de däremot är, är coola. Och det fick de ett pris för, art direction. Apocalypto har grymt bra makeup, som dessutom fungerar i obarmhärtigt dagsljus(skulle inte Pan's Labyrinth gjort). Speciellt kvinnorna i staden. Bland det bästa jag någonsin sett. 0 Citera
Java ex Machina Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Nja. Pan's Labyrinth har typ två monster... vad mer? Och de är inte så bra gjorda heller... Har sett närbilderna i tidningen MakeUp och man ser verkligen kanterna. Funkar iofs i filmen då de bara är med i mörker. De är inte speciellt verkliga heller. Vad de däremot är, är coola. Och det fick de ett pris för, art direction. Apocalypto har grymt bra makeup, som dessutom fungerar i obarmhärtigt dagsljus(skulle inte Pan's Labyrinth gjort). Speciellt kvinnorna i staden. Bland det bästa jag någonsin sett. Man kan väl ändå inte dömma makeup effekter efter hur de ser ut irl eller hur de "hade" sett ut med annat ljus? Hade de velat använda ett annat ljus hade de ju hittat andra lösningar för att få det att se bra ut ju. The Pale Man är grym och Pan's Labyrinth förtjänar definitivt sitt pris. 0 Citera
louis cyphre Postad 27 februari 2007 Postad 27 februari 2007 Om det är svårare att få till något bra så är det väl bättre gjort?! Hur som helst ser Apocalyptos mask bättre ut i vilket ljus du än har. Pan's Labyrinth har cool design, och det vann de för också iom art direction... Best Makeup achievement hade de inte, rent hantverksmässigt. 0 Citera
Ayame Postad 28 februari 2007 Postad 28 februari 2007 http://www.contract-arts.com/Apocalypto.jpg Någon som såg den här framen när dem kollade ? =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.