_kajan_ Postad 20 februari 2007 Postad 20 februari 2007 Finns det någon gratis konverter där man kan konvertera från MOV. till WMV, AVI eller mpeg och vice versa, utan att typ bara halva filmen kommer med eller att programmets logga ploppar upp med jämna mellanrum på det färdiga resultatet? 0 Citera
Headman Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Yasa 3gp konverter, sök på http://www.Download.com där finns det hur mycke bra prog som helst ;) 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 22 februari 2007 Postad 22 februari 2007 Här är ett bra program som klarar av i stort sett alla vanliga format och har ganska många inställningsmöjligheter: http://www.erightsoft.net/SUPER.html 0 Citera
skoter_emil Postad 3 mars 2007 Postad 3 mars 2007 Har ett problem vet nån nåt pogram typ video encoder eller nå?? Som kan göra om Winamp media file till avi eller mpeg. Redigerar med adobe element 1.0 förde över material via firewire förut men då var det miniDV band. Nu har jag en ny kamera en hårddisks kamera å den har ju inget firewire endast usb och redigerings pogramet hittar det inte när man ska föra över materialet file not suported??? 0 Citera
Jonnybravo Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Väldigt underligt? Men när du lägger över filmen, blir det inte till avi-fil då? (avi-filer är ju dem videofiler som är helt okomprimerade och det blir ju avi-filer av dvband också) Men i annat fall om det fortfarande inte funkar så ring supporten, eller om du har en olaglig version så testa att ladda ner 2.0 versionen eller senare så funkar det säkert. 0 Citera
skoter_emil Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 när man för över det blir det i winamp media file?? Finns det inget pogram där man gör om det formatet till nå annat typ avi??? 0 Citera
Jonnybravo Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Det finns väll massor jag använder själv ett väldigt bra, "Roxio Creator" heter det om jag inte är helt ute och cyklar och jag använder själv 2.0 versionen av elements, så det funkar ju garanterat;) 0 Citera
MrPetter Postad 20 mars 2007 Postad 20 mars 2007 när man för över det blir det i winamp media file?? Finns det inget pogram där man gör om det formatet till nå annat typ avi??? Emil, om det är WMV du menar, så är det Windows Media Video - ett hyffsat bra komprimerat format. Du bör dock kolla kameran och se om den kan fila i ett okomprimerat format istället. Om du kodar från WMV till AVI så kommer du i alla fall inte få det bättre än det var från början och WMV är och förblir ett komprimerat format = betydligt sämre än ett okomprimerat. Kolla inställningarna i kameran och se om du verkligen är tvingad att filma i WMV. //Petter 0 Citera
MrPetter Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Tillägg: jag skulle nyligen visa en kompis grunderna i PP2 för att han skulle kunna redigera filmer gjorda med hans mobiltelefon (Nokias nya supervideomobil, ni vet?). Visar sig att kameran filmar komprimerat, direkt i mp4. PP2 klarar inte det formatet (gissar att CS3 gör det - någon som vet?) - däremot så klarade Premiere Elements 3 biffen! Med andra ord; om Elements räcker för dig så pröva det och se om det klarar vad du nu har för originalfilformat. Att konvertera originafilerna för att sedan kunna redigera känns rätt... omständigt. //Petter 0 Citera
Max_H Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Elements 3.0 har en nyare codec-bas än PPro 2.0. Vi hoppas på att PPro CS3 ska klara MP4. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.