jepser Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 jag ska göra en film med ett jettekrig i rymden, till den behöver jag rymdskepp, var kan jag köpa det? // Jesper 0 Quote
jernby film Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Med lite fantasi hittar du rymdskepp i lådan för köksredskap. Trattar, tefat, kaffebryggare, kvarn, silar m.m /nild 0 Quote
00Bengtsson Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 om du vill ha en mer realistisk modell kan du ju kolla i vilken leksaksaffär/hobbyshop som helst 0 Quote
Andreas C Posted February 5, 2007 Posted February 5, 2007 Eller bygga modeller själv, det är ju lite mer orginellt. 0 Quote
Sommarkatze Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Menar du i 1:1 skala? Då tipsar jag om Kartong o silvertejp :P 0 Quote
jmalmsten Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 eller ILM-metoden... ta modeller från leksaksbutiker, slå sönder dom i smådelar och använd resultatet som ytdetaljer på stora skelett, belys fönstren med lampa inifrån eller med sån där fiberoptisk ufolampa dom säljer på öb och rusta...;) har man bara fantasi så kan det mesta se ut som rymdskepp:D 0 Quote
jernby film Posted February 6, 2007 Posted February 6, 2007 Nu får Jesper ännu fler grejer till proffsiga Rymdkrig. DVD-spelare med utfälld DVD, dvd-er inslagna i folie kan ploppa ut där. En radiodel i en stereoanläggning, exakt lik ett moderskepp. Mormors lampskärm till mördarskeppet. Knivar och gafflar inslaget i folie blir stridande rymdslavar på var sin sida. Havererat rymdskepp styrd av nybörjaren BlixtSune, en halvt uppäten grillad kyckling. Gammal transistorradio blir ett perfekt kärleknäste för hjälten BlixtArne och kronprinsessan Pluto. Stridande småballar i var sin äggkopp. Ej miljardbudget....mindre blir det. Men himla proffsigt. USA...here we come /nils 0 Quote
jmalmsten Posted February 7, 2007 Posted February 7, 2007 haha... låter som en riktig blockbuster;) 0 Quote
jepser Posted February 10, 2007 Author Posted February 10, 2007 men vet någon var man kan köpa star wars rymdskepp? // Jesper 0 Quote
gorse Posted February 10, 2007 Posted February 10, 2007 Leksaksaffären. Hobbyaffärer som säljer modellbyggsatser. Internet som säljer modellbyggsatser. Tradera. En del byggsatser har redan samlarvärde och är dyra. Men mycket finns i leksaksaffären, byggsatsavdelningen. 0 Quote
swempa Posted February 11, 2007 Posted February 11, 2007 men vet någon var man kan köpa star wars rymdskepp? // Jesper Kolla blocket eller varför inte tradera och ebay! 0 Quote
Recommended Posts