Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha sett det första avsnittet av kommisarie Höök, som jag på förhand hade höga förväntingar på, har jag kommit fram till att antingen är jag världens sämsta kritiker eller så är Höök något av det sämsta som SVT producerat i dramaväg.

Det som enligt mej var det som höll lägst standard var:

1. Castingen - vem valde ut två extremt färglösa skådisar i dom två största rollerna och ytterligar ett gäng riktigt dåliga skådisar i andra stora roller?

2. Regin - Har regissören över huvud taget ansträngt sej för att skådespelet ska bli bättre?

3. Skådisarna - som framkommer av dom två tidigare punkterna.

Två saker får godkännt och det är enligt mej fotot och ljuset.

Kände att det här blev ett väldigt gnälligt inläg, var bara tvungen att få ut

all irritation.

Vad tycker ni andra?

Postad

Till Anders:

Det är inte svt som har producerat den. Det är Bob film som har producerat den. Det är många som trodde på den serien, Om du läser eftertexten så förstår du att hela norden och tyskland trodde på den. Ja, de trodde på den och ångrar att de la massa pengar på den.

Jag håller med dig. Den är dålig som fan...

Postad
Efter att ha sett det första avsnittet av kommisarie Höök, som jag på förhand hade höga förväntingar på, har jag kommit fram till att antingen är jag världens sämsta kritiker eller så är Höök något av det sämsta som SVT producerat i dramaväg.

Det som enligt mej var det som höll lägst standard var:

1. Castingen - vem valde ut två extremt färglösa skådisar i dom två största rollerna och ytterligar ett gäng riktigt dåliga skådisar i andra stora roller?

2. Regin - Har regissören över huvud taget ansträngt sej för att skådespelet ska bli bättre?

3. Skådisarna - som framkommer av dom två tidigare punkterna.

Två saker får godkännt och det är enligt mej fotot och ljuset.

Kände att det här blev ett väldigt gnälligt inläg, var bara tvungen att få ut

all irritation.

Vad tycker ni andra?

...4. Storyn: Framåtrörelse=0, stentrist, repetetiv subplot mellan morsan och sonen som bara står och stampar...

Morsan: "Hur hade du det i skolan idag?"

Sonen: Rycker på axlarna "Vet inte..."

Morsan: "Nehe"...

Ingenting händer!

/H

• 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...