spawnjack Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Ska bearbeta klipp från en musikvideo i combustion. (Ska sudda alla bakgrunder till sterilt helvitt) Jag har filmat i widescreenformat och färgkorrigerat i Premiere Pro 2, men när jag ska importera klippen till combustion så blir det i standardformat istället. Är det någon som har något tips eller råd över hur jag kan fixa detta? Tack på förhand, Spawnjack 0 Quote
Max_H Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 Är ingen höjdare i Combustion men det verkar som om Comb. inte "ser" wide-flaggan på klippen. Exporterar du ut dom som DV-avi eller något annat format innan du importerar dom till Combustion? /Max 0 Quote
spawnjack Posted January 30, 2007 Author Posted January 30, 2007 Jag har exporterat dom från Adobe Premiere i DV-avi Widescreen. Jag har nu även försökt med att importera råmaterial till combustion men det blir samma resultat. :( (Tack förresten, Max, för snabb respons) 0 Quote
Max_H Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Du kan ju köra capture direkt i Combustion om jag minns rätt - då borde det väl bli OK? Annars är det ju rimligen ngt inställningsfel i Combustion. /Max 0 Quote
Jawo Posted January 30, 2007 Posted January 30, 2007 Annars kan du la bara ändra på hur Combustion tolkar klippen? Kommer inte ihåg hur man gör det, men vet att det är väldigt lätt. 0 Quote
Lasse_laser Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Japp, ändra pixel aspect ratio och resolution till den rätta i combustion. Det gör du på "footage" och "composite". 0 Quote
Djungelsmurfen Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Vet inte hur de ser ut i combustion, men pixel-aspect ration ska iallafall vara 1.442 när det är widescreen. 0 Quote
Jawo Posted January 31, 2007 Posted January 31, 2007 Vet inte hur de ser ut i combustion, men pixel-aspect ration ska iallafall vara 1.442 när det är widescreen. 1.42 alltså. 0 Quote
Recommended Posts