Tomtebo Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 Afton i stugan. Jag vill bara ha några simpla svar till min fråga. Tänkt filma i snö miljö på dagen. bör jag skaffa ett filter till kameran? Syftar då på Polarisationsfilter. Jag antar att det ser bättre ut men är det nödvändigt? för/nackdelar tack. 0 Citera
Max_H Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 Tja... om inte annat behöver du, med största sannolikhet ett ND-filter då de flesta "enklare" kameror inte fixar ljuset en solig dag i snön. Men det beror ju på vilken kamera du har?! /Max 0 Citera
krockis Postad 21 januari 2007 Postad 21 januari 2007 dubbla ND filter och stäng bländaren om du pysslar med sony kameror. 0 Citera
ChrisSFP Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 Håller med (filmat en heeel del i snö de senaste 7-8 åren), dra på med som mkt som möjligt för att inte bränna ut de vita miljöerna.. Desto fetare kamera destå bättre resultat och får du välja så har jag börjat dreggla över HVX200 från Panasonic... 0 Citera
MovieSwede Postad 22 januari 2007 Postad 22 januari 2007 De flesta prokameror har inbyggda ND filter. Bara slå på så kan du filma det mesta. Sen är det en annan egenskap som är viktigt, skillnaden mellan den ljusaste och den mörkaste punkten i bilden. Att inte överexponera är en sak, men att få ut detaljer i de skuggade områdena är en annan. 0 Citera
Tomtebo Postad 22 januari 2007 Författare Postad 22 januari 2007 Okej tack för svaret. Ett ND filter ska jag skaffa. var kan man få tag på ett, hyfsat pris? 0 Citera
Fisheye Postad 4 april 2007 Postad 4 april 2007 Okej tack för svaret. Ett ND filter ska jag skaffa. var kan man få tag på ett, hyfsat pris? http://www.cyberphoto.se har bra priser. Köper därifrån ofta. Snabb leverans också. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.