Gå till innehåll

dra ihop sig till regionsuttagningarna


street

Recommended Posts

Nu börjar de ju dra ihop sig för alla regionsuttagningar till novemberfestivalen ute i landet. Tänkte själv ställa upp med filmer både i västernorrland och uppland.

 

Någon annan som har filmer som ska vara med nån stans?

Länk till kommentar
Share on other sites

Ska ställa upp i Sörmlands regionsuttagning. Med första kortfilmen jag gjorde, spelades in på en helg. Har nog inte så stor chans, men ska bli riktigt kul iaf. Om man ens kommer med och får sin film visad...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Nu har det ju gått ett tag. Jag har ingen koll på när alla regionsfestivaler är men hur går det för er? ..

 

Jag själv skall skicka in en film till Frame ( Västra Götalands) , men det är ju inte förrens den 20e augusti. Så jag tar det lugnt, skall inte ta det för lugnt dock hehe. Men hur går det för er andra? Är det någon som blivit direktkvalificerad än? Eller festivalerna kanske inte ens varit.. Jag kanske är ute och cyklar, men det är ju inte fel att cykla en dag som denna... :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja så var filmfestivalen i Västernorrland avklarad, och ja, det visade sig vara en lyckad festival där jag och street gick hem som segrare med våran film; Cap Love.

 

http://kultur.lvn.se/film/videofestival.html - Här står om priserna, vi är näst längst upp.

 

http://www.splinterarts.com/cap.htm - här kan ni läsa lite om filmen.

 

Ja det var roligt, får man åka till novemberfestivalen iår igen då. Och jag hoppas vi i år kan ha en liten gathering. Skulle bland annat vilja träffa ungfilm som jag såg förra året, mohahah, i know how you look like :P. Skulle vilja höra om du låter lika mogen IRL, hehe :P.

 

Aja trevlig helg på er!

Länk till kommentar
Share on other sites

”En historia med känsla för de små detaljernas betydelse.

Utmärkt balans mellan filmens alla beståndsdelar.”

 

Seger åt splinterarts!

Grattis Opus och Street! Jag hoppades verkligen på det. :D

Förhoppningsvis beroende på hur det går i september kommer jag till novemberfestivalen annars åker jag dit själv så får vi ta oss ett litet snack, hehe. I know how you look like too!

 

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Ja, jag skall tävla med filmerna Natasha (9) och Small Talk (52). Men det går nog rejält utför i år, jag är inte i närheten av nöjd med någon av dem. Fast man fick ju faktiskt syrrans godkännande, vilket är quite an achievement eftersom hon har totalkritiserat alla mina tidigare filmer rejält. That's what sisters are for! Haha.

 

Skall bli riktigt kul iaf. Verkar finnas en del bra filmer i år, så det blir spännande.

 

Jag ser framemot att se din film, hur känns det att vara nummer två på listan förresten? Har du varit med på någon festival tidigare?

Länk till kommentar
Share on other sites

TACK! Hehe, wow. Jag åkte till festivalen med inga förväntningar och det har gått så otroligt bra. Har fått ett sånt fantastiskt mottagande av både publik och jury. Så jävla kul. :e . Jag ser framemot november nu, skall bli spännande att se vad den publiken tycker om filmen. Jag ser framemot ditt nästa projekt, det är bara att fortsätta o göra en himla massa film.Tack återigen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...