mrhaze Posted October 5, 2002 Share Posted October 5, 2002 Tjenare Boys & Gals, Trailern för Rehn Jägarna blev klar igår, så tanka ner och säg vad du tycker ;) http://rehnjagarna.mrhaze.com/trailer 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mandork Posted October 5, 2002 Share Posted October 5, 2002 Ser jättebra ut! Och musiken har jag inga som helst klagomål på ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pace Posted October 5, 2002 Share Posted October 5, 2002 Jag hoppas att du inte misstycker att jag drar fram den "lilla" motorsågen á la motorsågsmassakern och kommenterar lite. ;) Allmänt Jag tycker det känns som en rip-off på en amerikansk krigsfilm: språket (uppenbarligen ;)), svensk titel på en "amerikansk" film (som för övrigt är särskriven: Rehnjägarna ska det stå, inget mellanslag med andra ord), slow-motion bilder på folk som springer med krigsutrustning, nästan allt berättas med hjälp av text - inte bilder m.m. Berättelsen Tar du bort texten så har du ingenting, några som springer i en skog, någon explosion (som såg riktigt bra ut) och sedan en gevärsmynning mot någons huvud. Därefter går de hem (?) igen. ca 1:15 min i bilder á 15 klipp av totalt 2:20, med andra ord över 1 minut med enbart text. Det är lite mycket tycker jag. Vad jag har förstått så finns det inte mer för soldaterna att göra (som springer runt i förlegen M59-utrustning, eller?). När de går hem så känner jag att filmen är över, de har skjutit personen ifråga och uppdraget är över. Harmonisk musik spelas och alla är glada och nöjda. Om du däremot hade lagt de lugna bilderna först hade du byggt upp en liten trevlig "läger-elds-stämning" och därefter sker en explosion som får bli själva startskottet för kriget. Sedan borde gevärsmynningen sättas mot huvudet, och sedan ned till svart. Man gör en trailer för att publiken ska undra hur det ska gå för personerna och vilja gå till biografen och se filmen. Om den berättar allt så finns det ju ingen mening med en trailer. Övrigt Musiken är jättebra. Det vore kanske bra om den var lite "mer" (högljutt, spänning, våldsaktigt - you name it) vid exempelvis explosionerna så att man bygger upp det dramaturgiskt. Sammansättning är dock mycket bra. Sedan att det är gjort i Cinemascope 1:2,35 gör att man drar på smilbanden lite. ;) En annan sak jag störde mig på var alla vertikala linjer på slow-motion-bilderna (från interlace-tekniken). Dessvärre inget att göra åt om man inte vill tappa bildkvalité. Usch, nu låter det säkert som att jag är jättekritisk, men det är bara mina synpunkter som jag hoppas du kan ha nytta av för att göra en ännu bättre film/trailer! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
big_evert Posted February 5, 2003 Share Posted February 5, 2003 jag kunde inte se trailern för att det kom upp att sidan inte kunde visas... men jag måste hålla med om att det blir väldigt jobbigt och tråkigt när man skriver ner handlingen istället för att visa det i bilder...ett bra exempel är Human Traffic som berättar väldigt mycket med text istället för bild 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.waga Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 Kan inte titta på filmen, fett knas. Börjar tröttna på att inte kunna titta på några av filmerna... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts