Jonnybravo Postad 13 mars 2007 Författare Postad 13 mars 2007 Hej där:) Som svar på din fråga, vid det tillfället så hade jag ingen annan i min närhet(som har samma ambitionsnivå, hade en person då men vi kan inte komma överens om någoting alls och han är lite envis och besservisser så att jag valde att sköta denna filmen utan honom, har prövat förrut men det gick inte jätte bra. Men nu så har hjälpt han till med specialeffekter till en film som jag spelade in nu i helgen och som jag ska lägga ut här säkert nästa vecka). Men nu efter den så var det en kille på andra sidan av min stad som sett den och sen kontaktat mig igenom voodoofilm och sen så nu har vi spelat in två filmer ihop. Jag får sköta det mesta fortfarande men han är en jävel på foto alltså så det sköter han på filmerna, fast som sagt resten får jag sköta. Så kort sumering, när denna filmen spelades in så nej jag hade ingen mer. Men nu så har jag funnit en annan som jag spelar in ny film tillsammans med:D (och som ironiskt sammanträffande har han också sökt till samma filmgymnasium på Gotland) //Jonathan 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 varför inga muzzles? Varför så satans dålit? Satsa på eyetoy istället. "Det stora höst projektet 2006", ja du. 0 Citera
Jonnybravo Postad 27 mars 2007 Författare Postad 27 mars 2007 varför inga muzzles? Varför så satans dålit? Satsa på eyetoy istället. "Det stora höst projektet 2006", ja du. ehm... Va fasen är muzzles och varför i helvete komenterar du på någons film när du har din period? 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Men tjaa, detta var den andra film som jag gjorde, så tekniken är inte den bästa, just därför jag försöker lyfta fram storyn. Och meningen med filmen var nog inte direkt att man ska vara ärlig, har aldrig tänkt på det på det viset varifall. Men däremot så var det ju ett litet pluss att du mådde dåligt eller så, för vad jag tänkte på när jag gjorde denna filmen var mer att jag ska försöka upplysa folk över hur dåligt och fruktansvärt det är med tvingad incest och misshandel inom familjen och sen att tekniken kanske inte blev den bästa, beklagar jag över. Men själv föredrar jag nog dem filmer som har en väldigt bra story som inte behöver överöst med effekter och teknik för att lyftas fram. Däremot somliga action eller skräckfilmer har ju oftast noll manus men hur mycket effekter och ny teknik som hellst och personligen tycker jag dem ibland kan vara urusla. Men som sagt var så var detta min andra stora film, så tekniken kommer med tiden, man måste ju börja med nånting;) Kan man få se din första? ehm... Va fasen är muzzles och varför i helvete komenterar du på någons film när du har din period? Muzzle Flash (Mynningsflamma) på vapnen. Och en sån film skulle vem som hälst kunna göra på 3 dagar, redigera på en kväll. Får man inte kommentera? Vad använde ni för kamera? Vad använde ni för redigeringsprogram? 0 Citera
Jonnybravo Postad 27 mars 2007 Författare Postad 27 mars 2007 Muzzle Flash (Mynningsflamma) på vapnen. Och en sån film skulle vem som hälst kunna göra på 3 dagar, redigera på en kväll. Får man inte kommentera? INGEN hade kunnat göra en sån här film på 3 dagar med dem resurser jag hade tillgänliga Och självklart får man kommentera, men måste man vara så taskig? och om man måste va det säg åtminstånde VAD det var som var dåligt som flera andra redan gjort! Kan man få se din första? får se om jag lägger upp den... Vad använde ni för kamera? Vad använde ni för redigeringsprogram? En minidv JVC som är typ 5år gammal Hade precis skaffatt Adobe Premiere Elements 2.0 när jag redigerade denna så jag kunde väldigt lite om det då 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 En minidv JVC som är typ 5år gammal Hade precis skaffatt Adobe Premiere Elements 2.0 när jag redigerade denna så jag kunde väldigt lite om det då Ok, det är ett väldigt enkelt program, jag har premere pro INGEN hade kunnat göra en sån här film på 3 dagar med dem resurser jag hade tillgänliga Och självklart får man kommentera, men måste man vara så taskig? och om man måste va det säg åtminstånde VAD det var som var dåligt som flera andra redan gjort! Men du skröt så när du hade laddat upp filmen. (Det stora höstprojektet) Ja menar, det var inte någon särsild bra film. (ursäkta stavningen) 0 Citera
Jonnybravo Postad 27 mars 2007 Författare Postad 27 mars 2007 Ok, det är ett väldigt enkelt program, jag har premere pro Okej men grattis, jag antar att du kunde det utantill också när du var 15år? Men du skröt så när du hade laddat upp filmen. (Det stora höstprojektet) Ja menar, det var inte någon särsild bra film. (ursäkta stavningen) Ursäkta att jag skröt, blev så bara inte riktigt min mening och varför den kallas "det stora höstprojektet" är just att det tog HELA hösten att göra det just på grund av skådespelarna i stort sett aldrig kunde och statisterna likaså. Och då också att jag går ju nian så det har varit otroligt mycket med skolan vid sidan om 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Okej men grattis, jag antar att du kunde det utantill också när du var 15år? Jag är 14 och kan premere pro utantill. Ägd 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 "skolan satte 15-årsgräns på filmpremiären." Har filmen gått på bio eller 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Jag är 14 och kan premere pro utantill. Ägd Allvarligt talat, FarfarMOV99TD, med den attityden kommer du ingenstans i forumet och ingen tycker om dig. Så försök att låta LITE trevligare åtminstone nu. "skolan satte 15-årsgräns på filmpremiären." Har filmen gått på bio eller Ännu ett exempel... 0 Citera
Pace Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 FarfarMOV99TD: Vänligen håll dig till att diskutera filmen och inte personen som gjort den. Redigera även dina inlägg om du har mer att tillägga, skriv inte nya inlägg. Det gäller även Jonnybravo. 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Allvarligt talat, FarfarMOV99TD, med den attityden kommer du ingenstans i forumet och ingen tycker om dig. Så försök att låta LITE trevligare åtminstone nu. Ännu ett exempel... Ok, jag ska bättra mig. 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Ok, jag ska bättra mig. Fint. :) Jag ser att du är hyfsat ny också, välkommen till Voodoo Film! 0 Citera
Jonnybravo Postad 27 mars 2007 Författare Postad 27 mars 2007 till FarfarMOV99TD 1: Du är gärna välkommen att visa upp något bättre om du är så jäkla duktig 2: Nej den visades på skolan, men först var det meningen att även 8: orna och 7: orna skulle få se den men efter att lärarna fått se den så satte dem 15-årsgäns på den Och till Pace "lite off topic" Hur skriver man ett inlägg och citerar merän ett inlägg åt gången Ex. Carbes inlägg, 4 inlägg upp 0 Citera
FarfarMOV99TD Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Fint. :) Jag ser att du är hyfsat ny också, välkommen till Voodoo Film! Tack, det är ett bra forum till FarfarMOV99TD 1: Du är gärna välkommen att visa upp något bättre om du är så jäkla duktig 2: Nej den visades på skolan, men först var det meningen att även 8: orna och 7: orna skulle få se den men efter att lärarna fått se den så satte dem 15-årsgäns på den Och till Pace "lite off topic" Hur skriver man ett inlägg och citerar merän ett inlägg åt gången Ex. Carbes inlägg, 4 inlägg upp Ok, jag ska se om jag kan ladda upp min nästa film. 0 Citera
Pace Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Och till Pace "lite off topic" Hur skriver man ett inlägg och citerar merän ett inlägg åt gången Ex. Carbes inlägg, 4 inlägg upp Just nu krävs det lite pillande, men det går. Klicka på Citera inlägg och kopiera texten som finns i rutan. Gå tillbaka till ditt inlägg och klistra in texten. (Jag har slagit ihop ett tiotal inlägg i den här tråden.) 0 Citera
carbe Postad 27 mars 2007 Postad 27 mars 2007 Just nu krävs det lite pillande, men det går. Klicka på Citera inlägg och kopiera texten som finns i rutan. Gå tillbaka till ditt inlägg och klistra in texten. (Jag har slagit ihop ett tiotal inlägg i den här tråden.) Ja, men min tråd slog jag faktiskt ihop själv. :) 0 Citera
bazillion Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 INGEN hade kunnat göra en sån här film på 3 dagar med dem resurser jag hade tillgänliga Här ser vi ett bra exempel på hur Jonathan Troff beter sig. Kan man kalla det för storhetsvansinne? Nja, men näst där till. Jonathan Troff är en urusel filmskapare och att han kallar sig för "regissör" är nästan skrattretande. Han saknar helt förmågan att sammarbeta, är envis med sina idéer (kill your darlings, någonsin hört det uttrycket Jonathan, tydligen inte) och som han beter sig mot tjejer vill jag inte ens ta upp. Alla som ser denna filmen, varsågoda och önska all lycka till Jonathan, för det kommer han behöva. Med den inställningen han har till sig själv och andra kommer han aldrig att lyckas bli någon regissör. För att du ska kunna få lite konstruktiv kritik ur denna kaskad av dålig kritik jag just öste över dig så tänk på följande: *Alla människor är lika värda, ingen bättre eller sämre *Man kan inte alltid få sin vilja igenom *Inte uppträda perverst mot tjejer, men dom är också människor Nu får ni som läser detta tycka vad ni vill, tycker ni att jag har behandlat Jonathan orättvist finns det en mäng exempel jag kan dra. Detta är helt enkelt ren frustration från en som jobbat med Jonathan under ett filmprojekt. //En som tröttnade 0 Citera
Nicke_92 Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Dåligt ljud, gillar verkligen inte dvkamera-surrandet, det ger en amatörvideokänsla. tjejen i början skådespelar inte nog bra, känns inte som om hon är särskilt upprörd. egentligen var den enda som kunde skådespela polisen. Efter första scenen höjdes klassen betydligt. kameran är för stilla. Delen när de cyklade helskön! Efter första scenen så kunde helt plötsligt alla skådespela hyffsat, vissa skådespelare var riktigt bra! den här filmen påminner mig om en annan film som postats på forumet, kommer inte ihåg vad den hette men huvudpersonen hette niclas. Misshandelscenen med pappan ser inte realistisk ut alls... eftersom du antagligen vet ungefär var jag nu är i filmen så kan jag bara säga FYFAN VAD VIDRIGT! *mår illa* okej... inte fint soundtrack till hångelscenen! haha lägg undan pistolen lukas, den är säkrad! askul! skum översättning "thank you for wathing" trodde det stod "thank you for waiting" först ;) saker ni skulle gjort bättre: klippt snyggare emellan klippen. panoreringar och sådant så det inte ser så stelt ut. bättre ljud. bättre ljus. bättre översättningar. hoppas min kommentar hjälper dig i kommande filmer, kul att du är tillbaka på forumet Jonnybravo! Cheers //Nicke 0 Citera
LordViktor Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Hehe, skådespelarna var kanske inte i världsklass, men Lukas farsa var utan tvekan den bästa :) 0 Citera
Nicke_92 Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Hehe, skådespelarna var kanske inte i världsklass, men Lukas farsa var utan tvekan den bästa :) Ja helt klart! 0 Citera
Jonnybravo Postad 3 januari 2008 Författare Postad 3 januari 2008 kul att du är tillbaka på forumet Jonnybravo! Cheers //Nicke Tack för kommentarerna Nicke! Alltid lika kul att läsa. Jag kan stolt säga att denna filmen är över ett år gammal och jag har lärt mig så förbannat mycket sen dess! Håll utkik nu framöver januari-februari, så kommer jag säkert att posta mina senaste kortfilmer. Btw... Tillbaka och tillbaka, jag har inte direkt gått någonstans, har varit upptagen med film ;) 0 Citera
Nicke_92 Postad 3 januari 2008 Postad 3 januari 2008 Och vem är du om jag må fråga? Tack för kommentarerna Nicke! Alltid lika kul att läsa. Jag kan stolt säga att denna filmen är över ett år gammal och jag har lärt mig så förbannat mycket sen dess! Håll utkik nu framöver januari-februari, så kommer jag säkert att posta mina senaste kortfilmer. Btw... Tillbaka och tillbaka, jag har inte direkt gått någonstans, har varit upptagen med film ;) jaja anyway kul att du är aktiv då ;) 0 Citera
bazillion Postad 4 januari 2008 Postad 4 januari 2008 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 4 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. Anledning: Okamratlig ton. Mvh lilla_farbrorn Moderator, Voodoo Film forum 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.