ekan91 Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Hej! Jag undrar vart man kan få tag i en boom och en klappa. Klappa = En sånn där grejj man visar vad det är för sen och vilken film. Boom = En mikrofon som sitter på en pinne som man kan få bra ljud med. Hur ska jag få tag i detta privat? / Erik 0 Citera
Tomtebo Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Klappa kan du köpa tex här: http://www.loudness.se/index.php?file=artikel_info_hardvara.php?id=3934 Annars kan man göra en filmklappa. Rätt lätt. Filmbom kan man fixa själv lite. Enbenstativ med en hållare som kan hålla micen. Sök lite på forumet samt google så hittar du något bra. 0 Citera
Christian van Caine Postad 15 januari 2007 Postad 15 januari 2007 Um, det är pinnen som är boomen, inte micken. En sån kan du antingen få för en tusenlapp från vilken musikaffär som helst, eller enkelt tillverka med ett kvastskaft & en tumgängad skruv. Minns inte exakt vad det är för dimensioner, men problemet då är att man inte kan variera längden. 0 Citera
ekan91 Postad 15 januari 2007 Författare Postad 15 januari 2007 men jag har inte så mycke pengar så jag tror antagligen att jag får bygga en egen boom. 0 Citera
Bigmackorgen Postad 24 januari 2007 Postad 24 januari 2007 Jag har faktiskt gjort en egen personlig klappa på min teknik-linje. Det är faktiskt ganska enkelt! Kan lägga upp en bild lite senare :) 0 Citera
ekan91 Postad 29 januari 2007 Författare Postad 29 januari 2007 ja de skulle vara roligt att se 0 Citera
Ivan Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Buttericks i sthlm tror ja säljer filmklappa...vet dock nte hur pass bra kvalité d är...själv har jag byggt min egna 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.