Jonnybravo Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Jag har spelat in en ny film alldeles nyligen som jag kom med i den lokala tidningen för. Varifall så fick jag reda på häromdan att det var någon student från Malmö som hade ringt till min skola för att försöka få köpa min film för att han var intresserad av amatörfilm... Jag tyckte inte det var någon större grej av det, men rektorn på min skola var rädd att det handlade nått om nån pedofil som ville ha filmen... frågan kommer nu: Det är ju klart att han kan vara pedofil lika stor chans som att han skulle vara filmintresserad, (fast visserligen vid närmare eftertanke är det värt besväret över att få tag på film...) men borde jag sälja filmen till honom och inte göra någon större deal om det eller lyssna på min rektor? 0 Quote
Java ex Machina Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Jag har spelat in en ny film alldeles nyligen som jag kom med i den lokala tidningen för. Varifall så fick jag reda på häromdan att det var någon student från Malmö som hade ringt till min skola för att försöka få köpa min film för att han var intresserad av amatörfilm... Jag tyckte inte det var någon större grej av det, men rektorn på min skola var rädd att det handlade nått om nån pedofil som ville ha filmen... frågan kommer nu: Det är ju klart att han kan vara pedofil lika stor chans som att han skulle vara filmintresserad, (fast visserligen vid närmare eftertanke är det värt besväret över att få tag på film...) men borde jag sälja filmen till honom och inte göra någon större deal om det eller lyssna på min rektor? vad är det för film? 0 Quote
pld Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Jag tycker du ska sälja den till honom! Tycker inte skolan har med att gör vem som köper din film om inte skolan var med i filmen. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 läs artikeln, så får du en bra beskrivning, också slipper jag förklara=) 0 Quote
Jonnybravo Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Jag tycker du ska sälja den till honom! Tycker inte skolan har med att gör vem som köper din film om inte skolan var med i filmen. Instämmer, men fortfarande det finns mycket skit i vårt avlånga land, har råkat ut för pedofiler en och en annan gång:( 0 Quote
pld Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 Instämmer, men fortfarande det finns mycket skit i vårt avlånga land, har råkat ut för pedofiler en och en annan gång:( Det är klart det finns mycket skit i världen men det är samma om man lägger ut sin film på nätet så kan det ju sitta en pedo och titta på den. Tänk om det är en som är interesserad av amatörfilm och han kanske äger en egen firma och vill hjälpa dig med att göra mer film. Så jag tycker du ska ta denna chans! Man måste chansa lite här i livet. Det kan bara bli på två sätt: det skiter sig eller det blir skit bra. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Det är klart det finns mycket skit i världen men det är samma om man lägger ut sin film på nätet så kan det ju sitta en pedo och titta på den. Tänk om det är en som är interesserad av amatörfilm och han kanske äger en egen firma och vill hjälpa dig med att göra mer film. Så jag tycker du ska ta denna chans! Man måste chansa lite här i livet. Det kan bara bli på två sätt: det skiter sig eller det blir skit bra. Bra sagt! Det skadade ju aldrig att öppna ämnet intesant:) 0 Quote
Java ex Machina Posted January 13, 2007 Posted January 13, 2007 om han äger egen firma kan du ju kolla upp. du kan ju söka runt lite eller fråga honom, sen kolla upp om hans svar stämmer. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 13, 2007 Author Posted January 13, 2007 Jo förvisso kan ja ju det, enda problemet är att jag aldrig pratat med honom det är bara skolvärden och rektorn som har, men jag chansar, om han har nått sånt och det bådar mig gott så hurra för det, men om han är pedofil och vill bara ha något att upphetsa honom så, so be it, det kommer ju knappast bli något mer med det i så fall... 0 Quote
Christian van Caine Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Är det bara jag som är trött, eller vad har den där med pedofili att göra? Gissar att triangeldramat inte innehåller maffiga sexscener...so what gives?? 0 Quote
Jonnybravo Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 nej, du har en poäng där, det avslöjas ju aldrig i artikeln att han suger av sin farsa (iscensatt) men det vet rektorn och dem om, så det är säkert därför dem tror som dem tror, men vilket inte äns avslöjas... 0 Quote
Christian van Caine Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Hahaha, oookEY! DET förklarade en del ;-) Men jag har svårt att tro att det skulle vara ett peddo ifall han bara läst artikeln, så du bör inte behöva vara orolig :-) 0 Quote
Java ex Machina Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Håller med CvC. Det låter som skolan bara är försiktiga. Det går ju faktiskt att kolla upp om den här killen är straffad för liknande brott. En tanke slog mig just. Varför kontaktade han skolan om det står ditt namn i tidningen? varför inte bara kontakta dig direkt? 0 Quote
pld Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 En tanke slog mig just. Varför kontaktade han skolan om det står ditt namn i tidningen? varför inte bara kontakta dig direkt? Han kan ju ha trott att det var en skolfilm och det är väl inte så lätt att få kontakt med en tonåring bara genom att gå på ett namn i en artikel i tidningen. Men som sagt så tycker jag (och fler verka tycka det) att du ska sälja filmen till honom! 0 Quote
Jonnybravo Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 Jo jag är inte det minsta orolig, igentligen, men en annan har ju lite "överbeskyddande" rektor dessutom så blir det kanske lite svårare att ta kontakt med mig eftersom jag är under 18 alltså finns inte på eniro eller något sånt liknande 0 Quote
Java ex Machina Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 dessutom så blir det kanske lite svårare att ta kontakt med mig eftersom jag är under 18 alltså finns inte på eniro eller något sånt liknande jorå, din mobil står där. dessutom finns bara en familj med det efternamnet på eniro. 0 Quote
pld Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Problemet är ju också hur du ska få kontakt med honom om inte då rektorn fick hans telefonummer eller några kontaktuppgifter. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 14, 2007 Author Posted January 14, 2007 jorå, din mobil står där. dessutom finns bara en familj med det efternamnet på eniro. Tamig fan det gjorde det ju, visste jag inte äns själv:D Och jo vi är ensamma i Sverige (hittade på det själva, fast finns tydligen i tyskland och usa) 0 Quote
vilcans Posted January 14, 2007 Posted January 14, 2007 Den här tråden var jättekonstig fram till att du berättade det där med avsugningsscenen. Men även om jag nu vet om det så finns det saker jag inte fattar: Vad är det som säger att någon som har egen firma inte är pedofil? Och även om han är pedofil, so what? På vilket sätt skulle det skada dig? Eller någon annan? Det kanske behövs någon form av censur, lite som åldersgräns men istället "denna film får inte ses av pedofiler". :-) 0 Quote
High1ander Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Off Topic: Bara genom att läsa artikeln så låter din film extremt lik en kompis film som han gjorde på sitt gymnasie (bara en intressant anekdot, jag tror att det är nada chans att du sett den filmen dock). On Topic: Sälj filmen. Det verkar helt sjukt att inte göra det. Vadå, det är OK för rektorn och andra vuxna att se den, men inte för "privatpersoner"? En pedofil gör inte din film till en pedofil-rulle, det är du och vad du har i filmen som avgör om det är en "pedofil-film" och så länge det är fejk så är det väl helt lagligt? För mig verkar det hela absurt. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 ehm jo, jag har själv tyckt det hela har varit en aning absurt, och just derför har jag nu sagt att dem får sälja den om dem får tag på han igen... (Jag blev lite halvt tvingad, att vänta till efter helgen och fundera över det...) Men rätt kul att din kompis haft något i samma bana, du kan ju kolla på den så fort den kommit på upp här på voodoofilm, och se om det finns många likheter, den håller på att godkännas av google video nu...:D 0 Quote
pld Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 ...och just derför har jag nu sagt att dem får sälja den om dem får tag på han igen... Är det inte din film? Har du gjort den med skolan eller? 0 Quote
Jonnybravo Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 Är det inte din film? Har du gjort den med skolan eller? Jo det är min film och ja delvis, jag har fått en del hjälp av skolan, men jag antar att det är lite överbeskyddande när man bara går i 9.an trots allt... Men fortfarande nu försöker dem få tag på honom igen, så kort och gott, Problems solved!:) 0 Quote
larsson12 Posted January 15, 2007 Posted January 15, 2007 Jag tycker att det är oansvarigt av skolan att de inte anmäler detta. Eller undersöker vem den personen är. Jag tycker att man ska anmäla till polisen, skolpersonalen är de vuxna som borde ha undersökt detta. 0 Quote
Jonnybravo Posted January 15, 2007 Author Posted January 15, 2007 Jag tycker att det är oansvarigt av skolan att de inte anmäler detta. Eller undersöker vem den personen är. Jag tycker att man ska anmäla till polisen, skolpersonalen är de vuxna som borde ha undersökt detta. Ja tekniskt sätt så har ju ingenting som är olagligt skett, och inte heller en påbörjan tillbrott, det finns ju ändast misstankar och spekulationer... Jo det är klart man kan tycka att dem borde, men men, jag kan knappast klanndra dem över att dem inte tagit reda på något, eftersom det finns mycket annat bättre att ta itu med, som mobbing eller elevtrivsel som exempel... 0 Quote
Recommended Posts