Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Säg att man ska använda en model till en film. Typ som i sagan om ringen fast inte lika stora, säg bara enhalv gånger en meters yta med något på.

tex. hus, pansar vagnar, eller liknande.

Har du några seriösa tips eller rena spekulationer om hur man ska kunna få detta att se så verkligt ut som möjligt så skriv.

Endel av er har säkert gjort många animerade filmer och jag är säker på att ni kan komma med tips om ljus eller vinklar etc.

Skriv in. Spontana ideer och rena spekulationer är väldigt välkomna!

Postad

En grej som de alltid kör med i hollywood när de använder modeller är att de spelar in modellernas rörelse i lite slow motion, för det får dem att se större ut. Sedan hänger väl det mesta på detaljer. Sen att man fyller i miniatyrkulisser med väldigt detaljerade och fotorealistiska målningar (typ Sagan Om Ringen) är inte alls ovanligt. Kanske lite inspiration finns att hämta hos Dylan Cole: http://www.dylancolestudio.com/

Gå in där och kika under länken Matte paintings, där kan man se lite före-efter-bilder och jag tror att några hade med miniatyrkulisser att göra också.

Postad

Jag vet inte egentligen riktigt vad du ska göra. Just nu har jag filmat interiören från en krog och bar. Sett till att kameran har rört sej över hela och delar i närbild. Även fotografier. Enkelt. Sen borjar arbetet med att skapa alla langare, fint folk, fyllon, maffiabossar och strippor.Dom kan ju göras hur stora och små man vill.

"Stor fantasi...miniatyr på riktigt" började ditt inkägg. Kanske min film blir tvärtom " Riktig krog.....miniatyrer med fantasi"

Är kanske inte det du är inne på ;) Inte film och foto som bakgrund till att göra figurer i lager 2 ? ? ?

/nils

Postad
du kan testa använda leksaks pansar vagnar med green screen i bakgrunden när du gör en krigs film, det gjorde jag det blev faktiskt riktigt bra!

Johannes

Pic or stfu.

Med andra ord, får vi se?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...