Magnuz Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Vad är det för skilnad på Alamdv och Effectslab? 0 Quote
Mr.Man Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Alamdv heter numera Effectslab. Förhoppningsvis är det bättre än gamla Alamdv som sög hårt. 0 Quote
Jawo Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Alamdv heter numera Effectslab. Förhoppningsvis är det bättre än gamla Alamdv som sög hårt. Det är väldigt mycket bättre. 0 Quote
Headman Posted January 3, 2007 Posted January 3, 2007 AlamDv är ju äldre version som är lite lättare att jobba med för nybörjare men är mycke sämre finns mindre val möjligheter men EffectsLab är kan man säga Alamdv3. 0 Quote
Film smurfen Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Jag tycker EffectsLab är bra och håller iallafall kvalitén när jag renderar, till skillnad frn den äldre versionen AlamDV. Fick massa bröt md kvalitén där, men inte i EffectsLab. Förkortning: EL! :D Ja, mitt 400 inlägg. :) 0 Quote
Headman Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Jag tycker EffectsLab är bra och håller iallafall kvalitén när jag renderar, till skillnad frn den äldre versionen AlamDV. Fick massa bröt md kvalitén där, men inte i EffectsLab. mm stämmer bra, samma sak här faktiskt, sen så försvann ljudet för mig när jag renderar med AlamDV2.men det var nog en inställning ;) //Johannes 0 Quote
Jawo Posted January 8, 2007 Posted January 8, 2007 mm stämmer bra, samma sak här faktiskt, sen så försvann ljudet för mig när jag renderar med AlamDV2.men det var nog en inställning ;) //Johannes Nej, det var det inte. 0 Quote
Headman Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Nej, det var det inte. så alamdv kör utan ljud? tur att jag inte använder det längre. det går ändå att göra alla effekter i Vegas och i effectslab (dessutom AE) //Johannes 0 Quote
carbe Posted January 17, 2007 Posted January 17, 2007 Ja, ljudet försvann ju när man renderade i AlamDV2. Men det löste jag i alla fall på ett smart sätt enligt mig. Jag sparade ju ljudet i redigeringsprogrammet (Premiere) men tog bort videon där. Sedan kunde man bara lägga in den redigerade videon (med effekter på) ovanför ljudet och så blev allt likadant fast med effekter och lite sämre kvalité... En sak som irriterar mig med AlamDV2 är att färgen blir lite annorlunda också. Det kan man se när den går från en scen utan effekter till samma scen med effekter. Jag har både AlamDV2 och EffectsLab men använder givetvis bara EffectsLab just nu. För övrigt tycker jag att EffectsLab var alldeles för dyr. Jämfört med alla andra program med samma kvalité är programmet kanske ganska billigt, men jag tycker att alla redigeringsprogram kostar för mycket. Hm... 0 Quote
Recommended Posts