Mr Looney Postad 15 februari 2007 Postad 15 februari 2007 Jag har varken sett Clints eller Scorseses film. Men jag vet en sak att Scorsese borde ha fått en oscar för Taxi Driver och en för Raging Bull. För att göra dessa två filmer krävs det grymt stora cohones. Att han gjorde de så bra. Lågbudgets filmer båda två. Jag tror t.o.m. att svenk film kunde finansera Taxi Driver. Men de gör kärlekskomedier istället för att de tjänar pengar. Där finns inga cohones. Självklart kan man inte få en oscar för stora cohones och jag tror inte att Marty får en i år heller. Jag såg en intervju med en amerikansk filmkritiker. Han sa att Marty är en av de regisörer som gör inte-hollywood filmer och han kommer aldrig att få en oscar förutom en heders oscar. Jag tror att det blir så. Det förtjänar han. Hoppas att han inte får bara för att han inte har fått en förut. Departed kan inte vara bättre än orginalet. Infernal affairs var grym. 0 Citera
High1ander Postad 15 februari 2007 Författare Postad 15 februari 2007 Jag har varken sett Clints eller Scorseses film. Men jag vet en sak att Scorsese borde ha fått en oscar för Taxi Driver och en för Raging Bull. För att göra dessa två filmer krävs det grymt stora cohones. Att han gjorde de så bra. Lågbudgets filmer båda två. Jag tror t.o.m. att svenk film kunde finansera Taxi Driver. Men de gör kärlekskomedier istället för att de tjänar pengar. Där finns inga cohones. Självklart kan man inte få en oscar för stora cohones och jag tror inte att Marty får en i år heller. Jag såg en intervju med en amerikansk filmkritiker. Han sa att Marty är en av de regisörer som gör inte-hollywood filmer och han kommer aldrig att få en oscar förutom en heders oscar. Jag tror att det blir så. Det förtjänar han. Hoppas att han inte får bara för att han inte har fått en förut. Departed kan inte vara bättre än orginalet. Infernal affairs var grym. Sjalvklart kan Sverige producera filmer som skulle kosta lika mycket som Taxi Driver. Arn, 2 filmer gar nu pa 200 miljoner kronor, vilket motsvarar ca 26 miljoner dollar. Dock ska man ha klart for sig att filmer under 50-70 miljoner dollar raknas som "independent" i budgetsammanhang. Ar det under 20 miljoner dollar sa e det valdigt lagt. Under 5 miljoner dollar e extremt lagt. Jag har en larare som forsoker dra igang en film for ca 3 miljoner dollar (3 ars tid nu), vilket skulle vara en relativt stor budget for Sverige, men har i USA sa e det patetiskt lite. ---> http://imdb.com/title/tt0496673/ Det fattas bara 1 miljon dollar for honom... Marty blir mer och mer hollywood, vilket nog gor att han kan fa en Oscar den har gangen. 0 Citera
Java ex Machina Postad 15 februari 2007 Postad 15 februari 2007 Marty blir mer och mer hollywood, vilket nog gor att han kan fa en Oscar den har gangen. Det har ju lite att göra med också vilken film man råkar tävla med det året. Gandhi, t.ex., snodde ju en hel bunt oscars från E.T. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.