planet4 Posted March 12, 2004 Posted March 12, 2004 Jag har en liten fundering... Vi har varit och filmat massa intervjuver bland annat som skall resultera i en domumentärfilm om ett litet afrikanskt land.... Intervjuverna är på arabiska och då är min fråga: Hur gör man... textar man eller har man en speaker och sänker volymen? Jag har sett på andra men vet varken ut eller in... Tacksam för lite feedback.... 0 Quote
ungfilm Posted March 12, 2004 Posted March 12, 2004 Jag skulle textat. Speaker är för mycket radiokänsla i det hela det är ju film du gör ellerhur.. 0 Quote
tomasz1985 Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 I Polen lägger dem speaker på allt med utländskt tal och det är så fult tycker jag =) Text är nog bäst. 0 Quote
Christian van Caine Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Tycker väl iof det är lite av en smakfråga så länge du har originaltalet under som tex Discovery ofta har, men persoligen skulle jag välja textning utan att tveka :) 0 Quote
Nizze Posted November 1, 2004 Posted November 1, 2004 Tycker det känns jätte b-eigt när man t.ex. ser amerikanska dokumentärer där de har laggt över orginal ljudet med speaker. Man får alldrig ricktigt samma, ja vad ska man säga, det känns helt enkelt inte lika äkta. 0 Quote
Recommended Posts