Najka Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 För ni som har sett Sagan om konungens återkomst och extramaterialet till den, har jag en sak och säga. I extramaterialet berättar alla hobbits om hur de var tvungen att ta om en scen 3 gånger och en av orsakerna till det var att Sean Astin hade tagit av sin väst i andra klippet. Så i ena klippet har han västen och i den andra har han den inte. vad jag då inte förstår är varför de använde denna tabbe i filmen när de nu ändå var så medvetna om den? :S 0 Citera
jmalmsten Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 därför att agerandet var mycket mer trovärdigt i just den tagningen kanske... antar jag bara ;) Det har ju också spekulerats mycket om den okände replikanten i Bladerunner efter att dom, rollfigurerna, råkade räkna "fel" (en replikant försvann ur manus under inspelningen). Ridley Scott ska tydligen redan för 82 premiären ha spelat in en dubbning som rättar till det, men hitintills har inget gjorts åt saken... som exempel... Det jag alltid förbryllat mig över är att en av de stora statyerna i första filmen byter hand efter att dom åkt med kanoten förbi dom. ;) Jag antar att dom ville hålla 180gradersregeln från fel sida av floden så dom helt enkelt spegelvände filmen och räknade med att ingen skulle bry sig om något som är så pass ute i kanten och ur fokus... 0 Citera
Java ex Machina Postad 12 november 2006 Postad 12 november 2006 Det jag alltid förbryllat mig över är att en av de stora statyerna i första filmen byter hand efter att dom åkt med kanoten förbi dom. ;) Jag antar att dom ville hålla 180gradersregeln från fel sida av floden så dom helt enkelt spegelvände filmen och räknade med att ingen skulle bry sig om något som är så pass ute i kanten och ur fokus... Låter som ett bra val i så fall. jag reagerar varje gång jag ser någon bryta mot den regeln, och börjar komma ihåg att jag ser en film. Det var ett rent helvete att spela igenom Knights of the Old Republic på det sättet =D Att de inte använder någon med grundläggande regikunskaper i ett sånt spel är otroligt... 0 Citera
jmalmsten Postad 12 november 2006 Postad 12 november 2006 det är en av anledningarna till att jag i allmänhet tycker att spel har KASSA filmsekvenser... finns ju några undantag, Kojima fullkomligt lyser ju i detta i sina spel som ibland överglänser hollywoodkvalitet mer än vanligt... men i övrigt så lämnar filmsekvenser i spel mycket att önska... 0 Citera
Java ex Machina Postad 12 november 2006 Postad 12 november 2006 det är en av anledningarna till att jag i allmänhet tycker att spel har KASSA filmsekvenser... finns ju några undantag, Kojima fullkomligt lyser ju i detta i sina spel som ibland överglänser hollywoodkvalitet mer än vanligt... men i övrigt så lämnar filmsekvenser i spel mycket att önska... Jag saknar idén med filmade sekvenser där man använder skådisar, som var så vanligt på slutet av 90-talet. Rebel Assault 2 - The Hidden Empire Gabriel Knight 2 - The Beast Within Dark Forces 2 - Jedi Knight Phantasmagoria 2 Där har vi nåt i Enter the Matrix som var mycket bättre än Path of Neo, för satan vad PoN hade dåliga cutscenes (som inte ens går att klicka förbi...) Det enda spel jag vet som har renderade cutscenes i hollywoodkvalitet är GTA:SA, och de är å andra sidan helt lysande. Kojima har jag inte lirat. 0 Citera
Anhool Postad 12 november 2006 Postad 12 november 2006 Mafia har rätt sköna mellansekvenser. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.