Gå till innehåll

Filmsamlingar


occasus

Recommended Posts

Tänkte att folk kanske skulle vilja skryta lite och lägga upp bilder på sina filmsamlingar ;) Har inte min kamera hemma för tillfället men nån annan vill kanske börja...

 

Det är en fördel om bildkvalitén är så pass hög att man ser vilka filmer det är.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Hehe, Nemo, vad säger tjejen om att vardagsrummet ser ut som en videobutik? Mycket trevligt dock![/citat]

 

Hade jag spikat upp hyllorna i vardagsrummet hade jag nog inte levt :)

Dom är förvisade till mitt egna lilla mysiga arbetsrum.....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gustaf Lindborg]Var har du köpt dom där hyllorna, nemo, och vad kostade dom? Jag är på jakt efter ny möbleringsmöjligheter. Farsan har "indirekt lovat" mig ny säng, skrivbord och bokhylla i slutet av maj.[/citat]

 

Dom har jag byggt själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=occasus]Wow, de lyckas alltså verkligen sälja filmer som Van Helsing, Secret Window och The Punisher ;)[/citat]

 

TIG!...secret window är faktisk en av de bästa filmer jag sett på länge det står jag för:). Van helsing blev köpt pga av min bror som vägrade köpa nånting annat, men så dålig e den väl inte? Punisher köpte farsan till mig, rätt usel men endel skoj action scener finns det ju....Det jag är förundrad över varför du inte tog upp är tombraider:D

 

Nemo - På bilden med dina favoriter, vad är det för nåt som står brevid Evil dead2? ser ut som book of the dead typ?

 

ps 23 filmer!?!? Jag vågar inte låna ut en!

Länk till kommentar
Share on other sites

Räknas VHS? Isåfall har jag en ganska står samling...

 

VHS

95% av alla Disney

Alla Officiella James Bond 007

Flera Lucky Luke

Flera Turtles

Flera Astrid Lindgren

Flera Fem myror är...

Flera Prince Valiant

Sen runt 30 "ensama" titlar...

 

DVD

Indiana Jones-boxen

Rosa Pantern-Boxen

Jäkelskapboxen

Sen runt 10-15 "ensama" titlar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ingen digitalkamera så jag kan inte vara med i skrytet. ;) Men kan ju utöka tråden med att fråga vilken/vilka utgåvor ni håller mest kär. Kanske den där snygga Evil Dead boxen tex?

 

Här är mina:

 

Kill Bill

Japansk utgåva, extra fodral i mjuk plast med dragkedja som efterliknar The Brides dräkt.

 

Fear and loathing in Las Vegas

Grymt snygg Criterion collection utgåva. Det fula originalomslaget är ett minne blott istället pryds omslaget nu av samma illustrationer som Hunter S Thompsons reportage.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite nöjd är man ju.

 

Usch, vad mycket frakt och avgifter det var ... :P

 

Sen hatar jag ju det svenska 12 Monkeys-omslaget och var bara tvungen att beställa det här!

 

Och vintern 2003 fick jag en kompis att köpa denna i USA. Den svenska har ju aldrig varit mycket att hänga i julgranen. Försöker för tillfället hålla mig från att köpa 3d- eller metallutgåvan.

 

För några dar sen köpte jag X-Files: Season 4 - boxen, härligt med lite nostalgi. Men det bästa vore om de släppte boxar med endast de "viktiga" avsnitten, om ni förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nemo - känner saliven börjar rinna ut ur min vid öppna mun...äckligt avensjuk:) Har du AoD också?

 

Är det nån som känner igen T2 boxen på en av mina bilder, det är nån limited edition box från 1992 som jag snubbla över på stan iförrgår. Är det nån som vet om den kan bli värdefull eller nåt i framtiden? Kan ju hoppas:)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Usarpe89]Det jag är förundrad över varför du inte tog upp är tombraider:D[/citat]

Inte för att jag hade köpt den, men den är lite småkul.

Jag glömde dock Hannibal och The Frighteners. Erkänn att du bara köpte den för att du vill ha alla PJ-filmer §e

Länk till kommentar
Share on other sites

Aye, det här var ju en knepig tråd som jag tänkte undvika att skriva i. Jag har sedan många år varit rätt tveksam till att köpa film, eftersom jag sällan ser dem fler än en gång. Åsså går de på teve lite av och till och sen vi skaffade en parabolanten så hinner man bli rätt less på filmerna.

Lever jag så klokt som jag säger? Mja, inte direkt. Jag fick 9-skivornsboxen med alien-quadrologin i julklapp förra året eftersom jag är rätt fan of them. Rätt som det är så köper jag film på ICA-Maxi när det är 2 för 99, de gamla filmer jag redan har på tejp sen länge. Så finns en del riktiga favoriter som jag köper för att ha-begäret sätter till, tex boxen men universal studios monsters. Jag har dublett av Skräcken från svarta lagunen om någon vill köpa.

Häromdagen fick jag Scarface i födelsedagspresent och jag såg den i morse för första gången. Attans vad bra film. Lite kul att förstå lite spanska föresten och min fru kunde lägga till att de flesta kartellnamnen är helt äkta.

Så, med tiden blir det lätt både en och två och tre ikeahyllor med film. Fast ärligt talat är jag inte så rädd om mina filmer. Det finns rätt om dvd-kopior från lånade skivor då jag varit för snål att köpa egna, och jag har inte heller rikigt koll på vad jag har. Lånar jag ut en skiva glömmer jag ofta vem som lånat den.

 

Och om jag åker någonstans försöker jag alltid köpa nått kul frånm det land jag besöker om jag lyckas tyda ut om det finns undertexter på nått språk jag begriper.

 

Jag som ändå lovat mig själv att inte köpa film, eftersom jag dyrt fått erfara att min älskade gramofonskivesamling står praktiskt taget värdelös på vinden, hela min gamla videobandscollection numera har förpassats till samma ställe. Jag som garvade åt mina föräldrars stenkakesamling. Nu hoppas jag hitta en spelare på loppis så jag en vacker dag kan spela mina ärvda karl Gerard-skivor.

 

När hamnar DVD-skivorna på vinden måntro?

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast jag tror inte att dvd-skivorna kommer att ersättas på samma sätt som vhs har gjorts. De snackar ju om att man kommer att ha sina samlingar på datorn, men de tror jag inte är så många som vill ha (inte jag iaf).

Om de kommer nya sätt att lagra film på så kommer man förmodligen att kunna köra sina dvd-skivor i samma apparat som de nya. Jag är inte så jäkla insatt på de nya formaten som utvecklas, men är det inte bara så att själva dvd-skivan kommar att utvecklas (som typ superbit)??

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte. Det lät lite samma som när alla hade VHS/musikkassettband/vinyl och man talade om att i framtiden hette Compact Disk. Så dumt, det är ju mycket bättre ljud i vinylskivor och det var ju bara nackdelar med DVD. Att det knastrade jävlar och att tevebilden brusade tusan, var det ingen som brydde sig om. Det var ju tekniskt omöjligt att få bättre ljud och bild än det som redan fanns. För att inte tala om när transistorförstärkaren kom.... Rör låter ju mycket bättre eller hur?

 

Men så är det med att spekulera i framtiden. Man vet ingenting.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...