AnderssonMusic Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Cubase kan klara upp till 3GB i Windows. Prova 3GB-switchen i din boot.ini. Då fördelas minnesresurserna 3:1 istället för 2:2. Angående play har du säkert rätt. Men det är på g det här. Skulle vara fint med en fristående version. Jaja, lite väntan är det allt kvar.... :( 0 Quote
tuco Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 3GB-switchen är så Windows klarar 3GB men inte Cubase. Men det hjälper ju att Windows kan kan ha sitt och Cubase resten till ca 2 GB. Själv kör jag Mac så 3GB-switchen gäller inte för mig utan det funkar utan hack. Men som jag skrev innan så går det att kringgå det om man kör Kompakt/Kontakt som "stand alone" utanför sitt seq prg. Jo vi får hoppas PLAY versionerna av EWQLSO kommer snart. Har ju blivit ganska försenade. Lite trist med iLok dongle och det blir nog lite dyrt för mig då jag av deras produkter har Stormdrum, Colossus, Gold + XP, RA, Choirs & Platinum + XP. Vill man dessutom behålla sin NI licens kostar det $99 per produkt. 0 Quote
AnderssonMusic Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 tuco: Ska kolla in och köra stand alone-tricket. 0 Quote
StefanCarlsson Posted August 6, 2007 Posted August 6, 2007 Säger bara en sak: Samplitude Pro... Har io. gett upp det nu. Cubase då. 0 Quote
Radioman Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Hur gick det egentligen för Siggva som startade tråden? :) Jag tror han var ute efter något program som kan skapa musik utan att han direkt spelar själv. Alltså killen har antagligen inte ens en keyboard. Än mindre vet han vad MIDI är osv. Om du läser detta Siggva så föreslår jag att du testar "Band in a box" Kanonbra program att skapa musik med. Man lägger in några ackord i programmet och talar om vilken stil man vill ha. Country, rock, bossanova osv. Sedan gör programmet en låt med komp, solo och allting om man vill. Eller bara kompar med trummor, bas, utsirningar och allt :). Du kan sedan t.ex. läga sång till detta Lite barnsligt användarinterface men skitroligt att göra musik i. Om man får till något man gillar kan man gå vidare, exportera ut till midi och plocka upp det i en riktig sequenser. Kanske bör du också skaffa en keyboard som du kan koppla ihop med datorn för att kunna göra egna melodier lite enklare. Programmet finns här: http://pgmusic.com/ 0 Quote
Anhool Posted August 24, 2007 Posted August 24, 2007 Det enda rätta är trackers. Dosbox+FastTracker 2=MAGI! 0 Quote
AnderssonMusic Posted August 25, 2007 Posted August 25, 2007 Det enda rätta är trackers. Dosbox+FastTracker 2=MAGI! FastTracker 2 var en höjdare ja. Satt dag och natt med det för många år sedan. :) Skulle vara kul att köra det nu igen. För nostalgins skull. 0 Quote
Recommended Posts