Rabies Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Trots att jag inte fått nå vidare idé-respons här tidigare så försöker jag igen. Vi ska spela in en våldsfilm och behöver ett slagträ eller järnrör elelr liknande men i ett material som inte förstör våran stackars skådis. När det nån som har några bra idéer som funkar, alltså inga "men det där kanske funkar, men jag ahr aldrig testat själv" utan ren fakta. tack på hörhand 0 Citera
gorse Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Isoleringen till vattenledningar är av skumplast med grått ytskikt. Det är en cylinder man trär utanpå röret för att inte varmvattnet skall kallna på en gång. Om man försluter cylindern och täcker ändarna så hålen inte syns borde man kunna drämma varandra i huvudet rätt så hårt utan blodvite. (Om man inte har nått rör inuti förståss). Ytterdia är ca 5-10 cm. 0 Citera
Rabies Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 hmm där har du nog nåt. men dom är väl rätt sladdriga har jag för mej. men om man stoppar in nåt palströr för att stabilisera dom lite och sen köra med benskydd så man man nog smälla på rätt hårt utan att dom viker 0 Citera
gorse Postad 3 november 2006 Postad 3 november 2006 Nejdå de är inte sladdriga. Sätt ihop dem och de är stadiga iochmed de har plastytskikt (som blir rörformat). Jag har nyss dragit isolering i källaren. De lite dyrare har ju till och med zippers al'a återförslutningsbara plastpåsar. Däremot väger de fjäder så det kanske krävs lite koreografi framför spegeln. Men, man kanske kan ha två sorter? En med rör inuti, och en utan vid själva tillslaget? 0 Citera
Rabies Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 då är det nog itne sånna som jag tänker på. vart kan man införskaffa dessa rör? 0 Citera
gorse Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 Jag köpte dem hos rörmokaren, men vilket byggvaruhus som helst borde ha dem. K-rauta tex. Det finns många olika modeller och jag valde dem med plastöverdrag just för att det blir smutsigt i källaren (damm ovanpå rören). 0 Citera
kallepe Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Kör med latex, samma matrial som man gör lajv vapen av. det gör itne så ont att bli slagen av. 0 Citera
Proximo Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Ett stycke latex kan svida ganska hårt, Personligen så skulle jag skulptera ett slagträ, göra en 2 delad gjutform. Därefter låta latexen gela i gjutformen så den får ett skin på ca 2-5 m.m, Och sedan Cold-Foam på det. det sväller i gjutformen och får ett skumgummi liknade result när det är härdat. Det blir både lättare och säkrare än ett helt stycke latex. 0 Citera
gorse Postad 28 november 2006 Postad 28 november 2006 i går var jag hos byggvaruhuset (igen) och onyå envisas jag med rörisolering. Den sort jag klämde på igår var gråsvart till färgen utan ytbehandling och endast uppklippt på ena sidan så skarven var praktiskt taget osynlig. Isoleringen för de tunnare rören skulle lätt kunna passera för ett avsågat järnrör i baseball bat-storlek. 0 Citera
kallepe Postad 29 november 2006 Postad 29 november 2006 Brukar inte isolering vika sig när man slår med det? visserligen så kan han ju slå med isolering utan att pricka skalle, använda synvinklar osv. då gör det ju inget om han skulle pricka:D 0 Citera
gorse Postad 29 november 2006 Postad 29 november 2006 http://www.vvsguiden.se/catalog/img.asp?iconId=3302&nodeType=0 ungefär var det jag tänkte mig. Lindar man tex självhäftande kontaktpapper kan man få både järnutseende eller trä. Med kontaktpapper blir rullen ännu styvare. 0 Citera
kallepe Postad 29 november 2006 Postad 29 november 2006 det såg ju ganska metall aktigt ut redan, fast den är troligen ljusare i verkligeheten! 0 Citera
kallepe Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 jag ahr fått för mig att dom där brukar vara lite ljusare, men det är klart! det finns mycket olika av samma. 0 Citera
Rabies Postad 1 december 2006 Författare Postad 1 december 2006 jag har varit och kollat på rörisolering. det är väl det som jag komemr köra på. inväntar bara dom riktiga slagträna nu så jag har nånting att bygga efter. och ifall man har ett plaströr i mitten så borde dom bli lite stabilare och inte vika sej 0 Citera
Rabies Postad 2 december 2006 Författare Postad 2 december 2006 ingen aning vad det är för rör. dom fanns på bauhaus i alla fall och jag prövade att slå några slag med dom och dom e rätt stabila i sej själva och gör ingen skada. kollade på frigolit med ifall man skulle skulptera ut nåt i det men en skiva kostade typ 700:- medans rören kanske gick på 50:- 0 Citera
Kim-O Postad 3 december 2006 Postad 3 december 2006 Annars kan man ju med bra skådespelartalanger ta ett riktigt slagträ och drämma till långsamt i huvudet på ngn.. sen är det bara att spola filmen dubbelt så fort. 0 Citera
Rabies Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 nej tack det ser bara lattjolajban-låda ut 0 Citera
Eibon Postad 11 december 2006 Postad 11 december 2006 du löser nog det själv då du fått dom riktiga slagträna, roligast så. skulle tippa på att du behöver klippa slaget ganska rappt. snabbt klipp alt. hyffsat skymt trä med rätt ljudeffekt så funkar det nog klockrent. 0 Citera
Rabies Postad 12 december 2006 Författare Postad 12 december 2006 blir inga ljudeffekter då de e en musikvideo. har funderat på att göra just det slaget i siluett så man itne ser några detaljer utan bara ett basebollsträliknande föremål 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.