Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hää, känner mig fullständigt tvungen att ta upp en film jag längtat efter i två år nu, & som ÄNTLIGEN ska komma!!!

http://imdb.com/title/tt0466663/

Alice har blivit skvatt cocos & blivit intagen på hispan. Samtidigt har Underlandet råkat ut för en katastrof, & inget är längre vad det en gång var. Mad Hatter har fått kraftig quicksilverförgiftning (var faktisk den sanna orsaken varför hattmakare ofta blev galna efter några år), & torterar March Hare & Dormouse bara för skojs skull, The Jabberwocky är på rymmen, & The Dutchess har utvecklat en fet smak för bdsm. :-D

....glömde jag säga att Cheshire Cat här får Rasputin att framstå som en mysig lek-farbror? :-)

Filmen är baserad på ett dataspel skrivet av personen American McGee, & om filmen ens är hälften så snor-bra som spelet....så kommer jag spika fast mig i biostolen tills den går ner från biograferna :-D

Postad

Oh, det här låter lovande. Speciellt som Marcus Nispel håller i spakarna. Jag gillade hans remake av TCSM. Man kan nog räkna med att det blir en brutalt snygg film i alla fall.

Angående Lewis Carroll så håller ju Marilyn Manson på med en egen skum filmversion av Alice (tror jag det är i alla fall). Phantasmagoria: The visions of Lewis Carroll. Den ser jag också mycket fram emot. Med tanke på stilen han håller i sina videos kan nog även den bli redigt snygg.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...