Armin Postad 26 oktober 2006 Postad 26 oktober 2006 Hur gör man så att en person blundar , när man filmar från personens perspektiv , att den sluter ögonen? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 27 oktober 2006 Postad 27 oktober 2006 En filmskapares jobb är att vara kreativ. Handlar det inte ibland om att tänka lite själv? Du skulle ju kunna dra handen för kameralinsen uppifrån och ner. Vips så har du ett ögonlock. Du kan också göra det efteråt i redigeringen genom att animera ett svart lager uppifrån och ner. Och på med lite oskärpa. 0 Citera
Armin Postad 29 oktober 2006 Författare Postad 29 oktober 2006 jo lilla farbrorn visst tänker man lite innan man postar en tråd....??? tänkte att man tar en kartongbit och sätter mot kameralinsen ovanifrån och låter kartongbiten gå ner bara ... och då får man känslan av att någon blundar.... 0 Citera
joli91 Postad 31 oktober 2006 Postad 31 oktober 2006 Ibland kanske man vill vet hur någon annan gskulle ha gjort fast man har en lösning själv. Då kan man kanske förbättra sin lösning lite så det blir ett lite bättre slutresultat. 0 Citera
Skomakarn Postad 12 maj 2007 Postad 12 maj 2007 Jag skulle gjort så att det stängs nedifrån också, även om inte lika mycket, med lite sudd i "lockens" ändar. 0 Citera
Taste FX Postad 14 maj 2007 Postad 14 maj 2007 Jag gjorde ett sådant filmklipp med en plastbit som jag format till(lite böjd) och kösrde det framför kameran. Sen jag la på blur. Det blev riktigt bra. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Ta en bild fram i från på någon ta in bilden i ett foto program skär ut ögon locken och lägg på en tom bakrund färga den svart och sedan är det bara att ta in ögon locken i ett redigerings program och ha en inåkning upp i från. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.