qwertyunion Postad 22 oktober 2006 Postad 22 oktober 2006 Hej mina vänner! Jag har lyssnat på detta underbara band ganska länge nu men aldrig tagit upp det här på voodoo. Är det många som lyssnar på Slagsmålsklubben på detta forum? Har ni varit på några spelningar? Själv har jag varit både på lava i våras och på debaser för några veckor sedan, var någon där? Vad tycker ni om den musikstilen för övrigt då? (dvs. blip-blop/bit-pop/chip/synth/electro...) Gör någon sådan här musik själv? Själv är jag med i en trio (My Female Bodybuilder) och snart har vi även en hemsida som det skulle vara trevligt om ni besökte! Johan 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 22 oktober 2006 Postad 22 oktober 2006 SMK är festivalmusik som kan va skitkul att röja till när det är mycket folk runt om en, men aldrig i livet att jag skulle tanka Övningsköra över till min mp3-spelare - trots att det är deras bästa låt. Ungefär lika underligt som att alla brudar sitter och lyssnar på dance/techno-musik på bussen på mornarna. Förstår inte hur man kan lyssna på sånt utom när man festar eller dansar. 0 Citera
qwertyunion Postad 22 oktober 2006 Författare Postad 22 oktober 2006 Har du hört alla låtarna Lilla Farbrorn? Själv tycker jag att följande är bäst (just nu iaf) Kasta Sten SMK hittar munspelet Erd is Froh USSR Vad tycker ni andra? 0 Citera
Anhool Postad 22 oktober 2006 Postad 22 oktober 2006 Jag gillar dem men tycker tyvärr att de har blivit för mycket av ett fjortisband, eller rättare sagt, många såna som lyssnar på dem. Jag har däremot inget emot att lyssna på sådan musik hemma och så. Häxor och Porr for teh win! 0 Citera
teo Postad 1 november 2006 Postad 1 november 2006 jobbade med smk i våras och gjorde en liten kort konsertdokumentär från deras konsert på kulturhuset i sthlm. länk till filmen: http://www.youtube.com/watch?v=sitRvwysvBs förövrigt ett av dom bästa festivalbanden i sverige ;) 0 Citera
qwertyunion Postad 3 november 2006 Författare Postad 3 november 2006 WOW, Teo! Den här filmen har jag ju sett flera gånger förut, och då har jag tyckt att den var jättebra! Riktigt skön film! Och så visade sig att det var DU som hade gjort den, en medmänniska från detta forum, jag hyllar dig. Hur har du kontakt med smk? 0 Citera
teo Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 haha. bra att den gick hem iallafall, tackar och bockar för hyllningen ;):) är bekant/kompis med ck som brukar köra med dom och på den vägen är det ^^ 0 Citera
Cjwk Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 SMK är mer än bara festival musik. Helt klart! Det är underbar förfest musik, den kan pigga upp vem som helst på mattelektionen och det är skönmusik att dansa till. Mina favoriter -just nu- (som inte nämnts) är: Kom igen kommisarien Smart drag mr christer Tjeckien, Slovakien och tillbaka 0 Citera
teo Postad 4 november 2006 Postad 4 november 2006 man ska ju heller inte glömma ninjaspark! skolavslutning90 slår många av smk´s låtar när det gäller förfestpepp ^^ underbart att det finns några electrofans här :) 0 Citera
qwertyunion Postad 5 november 2006 Författare Postad 5 november 2006 Ninjaspark är sköna, men jag har liksom inte kommit igång att lyssna på dom lika mycket som SMK, men visst har dom några riktigt sköna låtar! Sen gör ju 50 Riktigt skön musik också! Komigen Pepparsvin och Spader Triss är utomordentligt bra! En annan som är nästan bättre än 50 Hertz är GOTO80 - säger bara "comsten" xD 0 Citera
teo Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 säger bara en sak! sista natten med gänget - 50hertz! :D boy vs bacteria..är även riktigt bra! 0 Citera
Anhool Postad 5 november 2006 Postad 5 november 2006 Jag som har en del spelnördar till kompisar gillar Death Avengern Mort med 50 hertz. Riktigt rolig. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.