Pipan Postad 21 oktober 2006 Postad 21 oktober 2006 Vad är det egentligen för export-settings som gäller när man vill få ett så bra resultat som möjligt på en video som ska upp på youtube? Av någon anledning hänger sig Premiere när jag ska exportera med Xvid komprimering, så jag brukar istället exportera utan någon komprimering alls och sen xvid-komprimera resultatet i virtualDub. Där väljer jag även interleaving på ljudet för att kompensera den osynkning som brukar bli mellan ljud och bild på youtube. Resultatet på youtube brukar variera, ibland blir det bra och ibland hemskt. Säkert beroende på att jag mest har testat mig fram med olika inställningar vid exportering och komprimering (utan att veta direkt vad jag gör), för att få bra kvalité, men samtidigt hålla filstorleken under 100Mb som ju är max på youtube. det vore fint om ni med erfarenhet av detta kunde nämna vilka exportsettings och komprimerings-alternativ som ger bästa resultatet för er. kanske kunde jämföra lite och komma fram till nåt bra? 0 Citera
video_sync Postad 8 november 2006 Postad 8 november 2006 Exportera ut till AVI utan komprimering som du tidigare gjort, men använd dig sedan av WMV komprimering. WMV är väldigt underskattat dock, men ett väldigt bra format för att ha ut egna videofiler snabbt och enkelt på webben så som Youtube. håll dig till 2-3 Mbps och 128 kbps Stereo så har du en perfekt bredband anpassad videofil. Säg till om du behöver mer hjälp under WMV renderingen för bästa resultat. 0 Citera
Max_H Postad 9 november 2006 Postad 9 november 2006 Glöm inte att ALL video på YouTube kodas om till Flash-video... /Max 0 Citera
impegas.se Postad 11 november 2006 Postad 11 november 2006 Det står på YouTube.com vilka format som man ska ha på filmen för att uppnå bästa möjliga resultat. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.