ElManko Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Jag har ändrat lite i manuset till Hot Dogs - De smaklösa. Jag har tagit bort några karaktärer, skrivit om dialogen samt lagt till en helt ny scen - "Stuck in the middle with you". Filmen har fått en klart mörkare framtoning även om fånhumorn stundtals forfarande lyser igenom i denna vansinniga Reservoir Dogs parodi, där korv, gangsters och ultravåld levereras med kraften av en .44 Magnum. Detta är det färdiga manuset. (Skol)Filmen är för tillfället i produktion. Kasst eller fantastiskt.. döm själv! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Roliga namn på karaktärerna. Det här är menat att vara en parodi på "Reservoir dogs" antar jag, kanske lite väl mycket lånat därifrån annars. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted February 27, 2004 Share Posted February 27, 2004 Haha, skitkul 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElManko Posted March 12, 2004 Author Share Posted March 12, 2004 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElManko Posted March 16, 2004 Author Share Posted March 16, 2004 Comments för fasen! Jag skulle kunna mata blinda myrslokar med manuskriptet och få mer upphetsande respons.. Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler §3. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Pace alternativt administratören. Även om jag uppskattar skämtet är det tyvärr inte tillåtet att publicera bilder på saker vi inte har upphovsrätt för. Bilden har därför tagits bort. Mvh Pace Administratör, Voodoo Film forum 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik.Andersson Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 jag skrattade flera gånger vilket var bra. tex så har nilecity redan gjort en parodi på scenen när han får örat avskuret, så det är inte så orginellt. Om du vill bli manusförfattare kan jag rekomendera att lära dig lite mer standard, skadar inte. gillar repliken senap och ketschup,,,,ketschup är död hoppas du får äldre skådespelare och inte personer från estetprogrammet. lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElManko Posted March 19, 2004 Author Share Posted March 19, 2004 tack för kritiken. Rollerna spelas av oss, så skådespelarinsatserna kommer säkerligen hålla sig på döda sillars nivå, eller kanske snäppet över.. men det ska nog bli ett mästerverk ändå. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElManko Posted March 19, 2004 Author Share Posted March 19, 2004 här är manuset:Hot Dogs v.2.doc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts