speedi Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Jag har en ny dv-cam men har strul att föra över film från kameran till datorn. Har ett program men det funkar inte alls bra, hittar inte kameran ibland, tappar connection, kan bara ladda in 10 min i taget när det väl funkar (sällan) osv. Använder dockstation och firewire sladd. Nån som har tipps på hur jag ska göra eller vad för program jag ska använda? Har sökt på google men vet inte riktigt hur jag ska söka för att hitta det jag söker, nån som kan hjälpa mig? Ps. Första posten. Ds //Speedi 0 Quote
BasMartin Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 här skulle det vara bra med lite mer information! Vad har du för kamera? Vad använder du för redigerings program? 0 Quote
speedi Posted October 4, 2006 Author Posted October 4, 2006 Jag har en Sony DCR-HC96E. Redigeringsprogram? Jag får inte in det jag spelat in i datan så jag kan redigera. Problemet är alltså det. //Speedi 0 Quote
Max_H Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Läs den första, klistrade posten under "Efterarbete>Videoredigering..." Man får anta att du, i princip MÅSTE ha ett program av ngt slag för att föra över materialet från kameran till datorn? /Max 0 Quote
gorse Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Jag har en Sony HC35E och med kameran kom det ett program som var skvatt värdelöst. Det gick mycket lättare att fånga video med redigeringsprogrammet. Prova att låna en annan kabel också. Jag har köpt kabel som varit dålig redan i affären. 0 Quote
Recommended Posts