barr Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Någon som vet om utrustning finns att tillgå någonstans i Stockholm, för att göra animerad film? Jag förstår mig inte på den här staden, var gör ungdomarna sina filmer egentligen..? 0 Citera
jernby film Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Bra fråga, men jag inget svar, förutom att de flesta gör sina animationer med egen dator. Du menar ett ställe att gå till för att göra detta. Du får söka vidare på kommunen, skolor, utbildning mm. Men Stockholm ligger dåligt till för att göra film överhuvudtaget. Någon annan kan säkert svara dej bättre. /nils 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Någon som vet om utrustning finns att tillgå någonstans i Stockholm, för att göra animerad film? Jag förstår mig inte på den här staden, var gör ungdomarna sina filmer egentligen..? Vilken sorts animation syftar du på, tecknad film, stop motion eller datoranimation? 0 Citera
barr Postad 6 oktober 2006 Författare Postad 6 oktober 2006 Det jag vill göra är tecknad, digital animation (med ett program som heter Toon Boom Studio). Finns inget resurscentrum för unga/amatörer här? Vet inte hur jag får reda på detta, film i stockholm tipsade mig om kulturskolan, botkyrka mediecenter och nåt skumt café (pixel palace), och jag blev inte så peppad av deras hemsidor.. 0 Citera
jernby film Postad 6 oktober 2006 Postad 6 oktober 2006 Du får väl söka företag i Stockholm som gör film och animationer. Finns ju rätt många. Producenter dataspel t.e.x Dom kan säkert hjälpa dej. /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 6 oktober 2006 Postad 6 oktober 2006 kolla upp Lava i Kulturhuset på Sergels torg. dom har klipputrustning för utlåning och även kameror. där finns säkert något. 0 Citera
mehico Postad 25 februari 2007 Postad 25 februari 2007 jag har hållit på med toonboom studio en hel del..ifall du behöver hjälp kan du kontakta mig så kan ja fösöka hjälpa dig..:) vet int alls ifall du var ute efter hjälp men...whutever 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.