Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som vet om utrustning finns att tillgå någonstans i Stockholm, för att göra animerad film?

Jag förstår mig inte på den här staden, var gör ungdomarna sina filmer egentligen..?

Postad

Bra fråga, men jag inget svar, förutom att de flesta gör sina animationer med egen dator. Du menar ett ställe att gå till för att göra detta. Du får söka vidare på kommunen, skolor, utbildning mm. Men Stockholm ligger dåligt till för att göra film överhuvudtaget. Någon annan kan säkert svara dej bättre.

/nils

Postad
Någon som vet om utrustning finns att tillgå någonstans i Stockholm, för att göra animerad film?

Jag förstår mig inte på den här staden, var gör ungdomarna sina filmer egentligen..?

Vilken sorts animation syftar du på, tecknad film, stop motion eller datoranimation?

Postad

Det jag vill göra är tecknad, digital animation (med ett program som heter Toon Boom Studio).

Finns inget resurscentrum för unga/amatörer här? Vet inte hur jag får reda på detta, film i stockholm tipsade mig om kulturskolan, botkyrka mediecenter och nåt skumt café (pixel palace), och jag blev inte så peppad av deras hemsidor..

• 4 månader senare...
Postad

jag har hållit på med toonboom studio en hel del..ifall du behöver hjälp kan du kontakta mig så kan ja fösöka hjälpa dig..:) vet int alls ifall du var ute efter hjälp men...whutever

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...