Jump to content

Filmning med bild

merakom

Recommended Posts

Vet inte riktigt vart detta hör hemma eller om det ens funkar.

Jag skulle vilja sätta upp en kamera som är på men inte spelar in, så folk kan se sig själva i tv brevid. So far so good :D

Utöver detta skulle jag vilja ha en bild framför som ligger i lagret framför så man t.ex kan ha 2 gubbar med tomtekläder medans huvuden är borta på bilden. meningen blir ju att de som kommer ska ställa sig så de blir t.ex tomtar.

Går det att göra något sånt ? :)

Jo det går visst Eibon.

Koppla din kamera med en sladd från kameran och in i tv-uttaget på baksidan av tv:n. Sedan slår du på video-kamerans kanal (vanligtvis AV) och så kan ni se er själva. Det går faktiskt.

Du kanske undrar exakt vad det är för sladd och så, och har mer frågor. Då är det bara att skriva igen ;)

/Carbe

Jo det går visst Eibon.

Koppla din kamera med en sladd från kameran och in i tv-uttaget på baksidan av tv:n. Sedan slår du på video-kamerans kanal (vanligtvis AV) och så kan ni se er själva. Det går faktiskt.

Du kanske undrar exakt vad det är för sladd och så, och har mer frågor. Då är det bara att skriva igen ;)

/Carbe

Nu tror jag du har förtått meracom lite fel här. Han ville att det skulle bli som en mall med 2 hål (lr fler) där det kameran ser visas så man kan se ut som en tomte t ex. Det går inte genom kameran.

• 2 weeks later...