gus Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Hej tänkte prova på detta forum o kolla om det är nå´n som vet hur jag ska få in HDV format i ett redigeringsprogram.. i detta fall Avids xpress pro... 0 Citera
Pace Postad 30 september 2006 Postad 30 september 2006 Tråden flyttad från Videoteknik och omdöpt från "Hdv". Välkommen förresten! 0 Citera
Ronnie Postad 2 oktober 2006 Postad 2 oktober 2006 Vet du hur du får in DV material? Så avancerat är det väl ändå inte? Borde vara lätt att hitta i manualen eller hjälpfilerna. 0 Citera
gus Postad 2 oktober 2006 Författare Postad 2 oktober 2006 hej jag har kollat i alla manualer o hjälpfiler men inte hittat.. man ska tydligen skriva in nå´n sträng i "kör" och/eller hämta ett tillägg hos avid för att kunna "capture" hdv. vanlig dv är det inga problem med men vid hdv säger det bara "no signal". Använder firewire.. gus 0 Citera
Max_H Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Avid Xpress Pro vadå? Dvs vilken version? /Max 0 Citera
Max_H Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 Tja.... ställ in kameran på HDV (dvs ingen nedkonvertering till DV), starta ett 1080i 25 projekt, välj rätt kamera i Deck Config och sen är det bara att tuta och köra... Annars är det något galet som är på tok... ;) /Max 0 Citera
gus Postad 3 oktober 2006 Författare Postad 3 oktober 2006 har provat det, och nu får jag ett meddelande om att jag behöver installera av/c subunit ?? (som datorn inte hittar) blir man tokig eller?? 0 Citera
Rogge Postad 3 oktober 2006 Postad 3 oktober 2006 man ska tydligen skriva in nå´n sträng i "kör" och/eller hämta ett tillägg hos avid för att kunna "capture" hdv. Har du gjort det då? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.