ungfilm Posted February 7, 2004 Posted February 7, 2004 När jag skall föra över filmen till datorn, fånga / capture den så är det programmet som jag har extremt dåligt.. Den tappar massa bildrutor och annat så jag tänkte fråga om ni vet något bra?.. 0 Quote
Ronnie Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Kan vara en fördel att veta vad det är för program du använder för nu? 0 Quote
orange Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 Beror ju helt på om du tar in via firewire eller analogt. Är det firewire så är det inga problem för dte finns hur många som helst på nätet, sök på lite bara. Om du tar in via analogt kort måste det nästan vara de som gjort kortets program för att drivrutinerna ska passa (säger min egen erfarenhet iaf)... 0 Quote
Ecketechboy Posted February 8, 2004 Posted February 8, 2004 håller med de övriga inläggen, om du itne använder premiere så gör d 7.0! 0 Quote
Blentarpos Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 jag har också dålig erfarenhet vad gäller tappade bildrutor. grubblade länge innan jag förstod vad det var...jag provade väldigt många redigeringsprogram, och för mig var pinnacle studio sämst med tappade bildrutor hela tiden. där kunde jag inte heller ställa in vilken kamera jag hade. det är nämligen det som avgör i mitt fall, att rätt drivrutin (eller vad det nu är) används till capturingen... Välja kameramodell kan man i premiere pro som jag nu använder. min sony PC105 finns inte med i listan och jag har valt en annan modell som liknar den jag har, då funkar det ofta ganska bra. men ibland tappar den bildrutor även nu. jag har blivit rekomenderad programmet avid men har inte fått möjligheten att testa det... 0 Quote
roger_74 Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 Virtual Dub är bra. Men förmodligen är inte programmet orsaken att du får tappade bildrutor. Kolla att ditt capture-kort sitter på en busmaster PCI-port som inte är delad med andra portar, det var oehört viktigt med ett Hauppauge jag hade tidigare. Vad får du för CPU-usage? Fragmenterad hårddisk? 0 Quote
walfridson Posted May 30, 2004 Posted May 30, 2004 virtualdub eller freevcr -> www.dvdrhelp.com Fånga till xvid 1pass CBR bitrate. medium motion search typ. 0 Quote
Blentarpos Posted May 31, 2004 Posted May 31, 2004 hur kollar jag om om kortet sitter på en busmaster pci-port? min dator är en 1.6 ghz northwood, 512 mb 333 mhz minne, samt RAID-hårddiskar som kör i ungefär 30-35 mb per sek i snitt. Det är därför det känns väldigt konstigt att det skulle vara hårdvaran. Har även kontrollerat fragmenteringen men det behövdes inte enligt XP... 0 Quote
DJ_BMC Posted June 1, 2004 Posted June 1, 2004 du vet väll om att bara för att xp säger att det inte behövs så är det inte säkert att det räcker alltid du ska defragmentera den 3 ggr efter varandra så att allt ska gå smidigt till i datorn... altså du ska defragmentera den 3 ggr efter varandra gör det till vana och 2 ggr i veckan... 0 Quote
Recommended Posts