Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Playstation 3 är försenat i europa till Mars 2007! Den amerikanska och japanska versionen kommer som planerat i november.

Förseningen berodde på ett produktionsfel med blu-ray läsaren.

Ni kan läsa mer om nyheten här: http://www.playstation.com

Vi som redan har förbeställt varan kan inte göra så mycket, eftersom det inte går att ångra köpet efter registreringen av förbokningen. :(

Postad

Men shit, från början skulle den väl komma till sommaren? Personligen tycker jag att 5-6 lakan för ett tevespelskonsoll är alldeles för dyrt. För 6000 kan man få en RIKITIGT bra dator som man kan göra betydligt mycket mer med.

Jag har hört genom rykten att priset på PS3:an kommer ligga på runt 5500. Är inte det lite mycket för att ha chans mot revolution och 360? Visserligen är ps mer etablerade men ändå... Ivriga jävlar har ju redan köpt 360.

Postad

Stora moroten som PS3an håller framför min näsa är MGS4... Jag skall spela det spelet!!!

Men som sagt... PS3ans pris på 5-700 dollar är som att istället vifta med cyaniddroppar... och att reta på sig wee folket med den där kontrollen var ju bara dumt... även om konceptet är föga nytt... microsoft hade en spelkontroll, microsoft sidewinder freestyle, med gyro som floppade för x antal år sedan... och tidigaste exemplet på gyro-kontroller har jag hört/läst är en kontroll till en gammal atari-maskin.

men så är jag den första att ta upp just den aspekten på konsollen, och jag är glad att folket tycks ha lyckats glömma fadäsen...

Jag hoppas bara att sony inte gör en liknande flopp som Sega gjorde med dreamcast och nintendo med 64an...

___

999

GOING FOR THE BIG 1000!

Postad

problemet med N64an var ju främst bristen på bra spel. under NES och SNES tiden ledde nintendo över SEGA för utbudet var bäst, men när den generationen ungdommar växte upp lite funkade nintendos ickevåldspolicy längre och Resident Evil till PS lockade mer än super mario.

Postad

det är just det jag menar... för just nu är det ju mest bara MGS4 och framtida Kojimaspel som lockar på PS3an... precis som med N64 och Goldeneye...

och psp'n som jag har är jag väldans nöjd med, men faktum kvarstår att det nästan endast kommer portningar till den, och att dom enda icke-portningarna dröjer lååångt mellan, och att sony verkar lägga mer tid på homebrew-skydd än på att köpa in bra speltillverkare...

för just nu förstår jag att nds lockar bra mycket mer än psp... jag vill bara att det inte blir likadant med ps3an..

Postad

jag har aldrig satt mig in i MGS-serien om jag ska vara ärlig, för mycket krypa-smyga för min del. Men GTA4 är något jag VERKLIGEN ser fram emot.

hoppas bara Rockstar släpper Liberty City Stories och Vice City Stories till X-Boxen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...