Mr.Man Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Jag har läst tråden och tycker att vissa blandar ihop äpplen och päron, varför skulle "dvd" format vara dåligt? Dom flesta dvd filmer ser bättre mina än mina dv filmer. Jag skulle inte heller rekomendera en kamera som komprimerar bilden med en förstörande codec, men förklara det istället för att säga att "avi är bättre än dvd". Avi är endast en container för bild och ljud och säger i sig ingenting om kvalitén, DVD kvalité är också missvisande då det går att ha mer eller mindre hård mpeg2 komprimering. 0 Citera
carbe Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Är jag på helt fel ämne nu, men snackar ni om kameror nu? Då har jag en fråga. Är HD-kamera bra? 0 Citera
gorse Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Ibland kanske man skall fråga sig vad målsättningen är. Skjuter man inte över målet allt för ofta? Jag grubblar fortfarande över svaret jag fick när jag helt ovetande frågade vad som var lagom upplösning för stillbilder som skulle sättas ihop till min första testanimation. Svaret jag fick var "högsta möjliga". 0 Citera
pld Postad 9 december 2006 Postad 9 december 2006 Är jag på helt fel ämne nu, men snackar ni om kameror nu? Då har jag en fråga. Är HD-kamera bra? Ja, HD är det senaste och ger bättre bild men frågan är om det är någon ide för en privat person att skaffa HD utrustning ännu. Kamerorna är dyra och att ditt redigeringsprogram måste kunna redigera HD och du måste ha en stark dator. Finns säkert någon som kan svara på detta bättre. /Jesper 0 Citera
Jägaren Postad 10 december 2006 Författare Postad 10 december 2006 Är Adobe Premiere Pro 2.0 i klass med Pinnacle 10 eller bättre. Eller vad använder ni besatta medlemar här för program?? Skull behöva lite tips och hjälp med Pinnacle. 0 Citera
pld Postad 11 december 2006 Postad 11 december 2006 Är Adobe Premiere Pro 2.0 i klass med Pinnacle 10 eller bättre. Eller vad använder ni besatta medlemar här för program?? Skull behöva lite tips och hjälp med Pinnacle. Ja, Premiere Pro 2.0 är bättre än Pinnacle 10 men det är också dyrare. Men om du är student så kan du få studentrabatt av csn. Länk på studentrabatter på Adobe produkter: http://www.csn-kortet.se/rabatter_nationella.asp?nav=katalog&id_rabatt_Nationell=235&CategoryID=46&id_meny=103 Tror dem flesta här på forumet använder Adobe program men själv använder jag Avid. /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.