wallinho Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 hej, jag ska göra en reklam film till ett låssas företag. jag vet att det går att få så man får detaljer i färg och resten i svartvit i photoshop. men jag vet inte om det går i after effects. är det någon som har en anning om hur man ska göra då om det nu går+ .. jag är nybörjare på den här fronten. hehe, tacksam för svar.... 0 Citera
Ronnie Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Du vet inte om det går att göra svart-vit i After Effects? Det beror på var du laddade ner det nånstans... 0 Citera
wallinho Postad 29 augusti 2006 Författare Postad 29 augusti 2006 okej, nej men hur ska föra över klippet för att det ska fungera+ .. jag har 7.0 verisionen. hur skulle du gjort+ 0 Citera
Lasse_laser Postad 29 augusti 2006 Postad 29 augusti 2006 Läs igenom avsnittet om färgkorrigeringsverktygen i den medföljande manualen så hittar du det säkert. 0 Citera
MovingStonecat Postad 4 september 2006 Postad 4 september 2006 I princip är det samma sak i både Photoshop/AE (om du nu gjort på det sättet jag tänker på), att man duplicerar lagret, gör det ena svartvitt o använd masker. Kanske lite kruxigt för nybörjare dock, särskilt om man måste animera maskerna, men som sagt, läs manualen. På den tiden jag använde AE var version 3 & 4, finns kanske andra sätt nuförtiden, men masker är alltid gångbart. 0 Citera
MikeeP Postad 4 september 2006 Postad 4 september 2006 HItta en tutorial som du kanske kan lära dig lite av http://www.tutorialized.com/tutorial/Leave-Color/14512 0 Citera
jakethesnake Postad 4 september 2006 Postad 4 september 2006 Du kan ju ha detaljen i en färg som inte finns någon annan stans i bilden, den tar du bort alla nadra färger förutom den. Det går att göra. 0 Citera
wallinho Postad 5 september 2006 Författare Postad 5 september 2006 tack för alla svar. uppskattar det verkligen 0 Citera
jmalmsten Postad 6 september 2006 Postad 6 september 2006 ett sätt som jag kört med,,, som känns som att gå över ån efter vatten, är att ta 2 lager av klippet, den övre keyar jag bort den färg jag vill ha (ingen fara, den syns ju i lagret under;)) och sedan gör jag det övre lagret svartvitt. Resultatet blir att det övre lagret är svartvitt och den färg jag vill ska synas skiner igenom hålen från keyingen på det övre lagret... då slipper du animera maskerna eftersom hålet ändras utefter hur färgen är... men det kan ju behövas för att få keyningen lite mer selektiv ändå... finns ju även olika effekter, exempelvis "leave color" som gör liknande grejer... Det finns mycket man kan göra med keyning som alternativ/komplement till animerade masker förutom att ta ut en kille från gröna bakgrunder och sätta honom på mos isley spaceports entreplattform. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.