Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såg precis en otrolig dokumentär om attacken mot World Trade Center den 11 september 2001.

Den handlar om att hela händelsen skulle vara iscensatt och argumenten är inte dåliga. Mycket skrämmande material.

En teaser för den som inte vet om de har lust att se de hela 80 minutrarna.

http://www.youtube.com/watch?v=QbFSs0W81F0

och här är hela filmen på google video:

http://video.google.com/videoplay?docid=-5946593973848835726&q=911+cover+up

Jag kan omöjligt ta ställning till om detta är sant eller inte, det är onekligen riktigt läskigt tycker jag, men skulle jag skriva allt jag tänker skulle jag behöva skriva en hel tenta.

Men tänk, OM allt som sägs i dokumentären vore sant, vad skulle hända med världen då?

Postad

Man måste bara akta för konspirationsteorier för oftast så stämmer de inte (tex att månlandning skulle vara fejkad eller att kennedy blev skjuten ifrån gräskullen)

Några har sagt att det var bomber i byggnaden som gjorde att saker flög utåt ifrån byggnaden. De tänkte tydligen inte på att det är ett enormt plan med bränsle som flyger in i en kontorsbyggnad fyllt med brännbart material.

Postad

Konspiration58 fanns rätt nyligen på discshop. Jodå, finns kvar på http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41433&lang=se&subsite=movies&&ref= Köper du den lånar jag den gärna.

Det här är film jag gillar. Jag har bara tittat på trailen ännu men sånt här kitlar spänningsnerven och om det är sant eller inte spelar väl ingen roll? Klart de ljuger så öronen vissnar. Det är ju det som är charmen med dokumentärer av det här slaget. En annan favorit vet jag inte riktigt namnet på, handlar om Bigfoot i Bluff Creek. Det är en stor människoliknande apa som filmades på film nån gång på slutet av 50-talet. Google hittar säkert mer. Obduktionen av en främmande livsform i Area 58 är också en pärla.

Postad
Jag har bara tittat på trailen ännu men sånt här kitlar spänningsnerven och om det är sant eller inte spelar väl ingen roll? Klart de ljuger så öronen vissnar. Det är ju det som är charmen med dokumentärer av det här slaget.

Desvärre är det ju många som tror på det och inte vet att det är lögn.

Och när vi ändå talar om 9/11 så har Bush erkänt att det inte hade nått med Irak att göra

http://www.comedycentral.com/motherload/index.jhtml?ml_video=73350

Postad

Jovars, det är jag medveten om. De får skylla sig själva. Jag har många bekanta som på fullaste allvar tror på spöken, loch ness, snömannen, flygande tefat och massa annat. Jag tycker det är roligt och läst en del böcker tex Däniken och en del andra rövarhistorier. Finns inte ett uns sanning men folk tror på precis allt som sägs. Det är därför man kan sälja magnetarband, magiska stenar, slagrutor och mycket annat. Flitiga läsare av detta forum har säkert redan läst om kopparbrytningen som aldrig ägt rum i Åtvidaberg utan det är istället letandet av ingången till jordens inre. Jag har väl filmat typ 2 minuter och kört fast på "gammal film"-effekterna i Premiere. Puh.

Postad
Desvärre är det ju många som tror på det och inte vet att det är lögn.

Jag är noob på såna här filmer, men argumenten som förs fram i filmen är ju inte ogrundade och varför har USA/FBI sekretessbelagt allt material vad gäller Pentagon-craschen? Se filmen, speciellt delen om pentagon är väldigt intressant.

Förresten, har ni hört om den där myten om att ett av planen som craschade in i tornen hade betäckningen Q33NY. Prova skriva det i word och byta teckensnitt till Wingdings. :p

Postad

Det är skönt att höra att inte alla tror på allt new age, synska, spöken osv osv osv.

Men många människor blir utnyttjade av de som säger de har olika krafter och förmågor och det har varit en del tillfällen när människor i höga platser (regering) tagit emot råd från synska och det känns ganska läskigt.

Postad

Jag kan faktiskt bli smått irriterad när folk säger att de tror på sånt där. Kunde bli tokig när ex-flickvännen berättat att hon haft ett medium hemma som träffade hennes döda släktningar.

Det ruskiga är ju att Blair sa att det var gud (observera att jag inte skriver med stor bokstav) som sa åt honom att bidra med trupper till Irak. Även Bush har ju blivit tillsagd av gud.

Postad
Jag är noob på såna här filmer, men argumenten som förs fram i filmen är ju inte ogrundade och varför har USA/FBI sekretessbelagt allt material vad gäller Pentagon-craschen? Se filmen, speciellt delen om pentagon är väldigt intressant.

Förresten, har ni hört om den där myten om att ett av planen som craschade in i tornen hade betäckningen Q33NY. Prova skriva det i word och byta teckensnitt till Wingdings. :p

Vad är det som är sekretessbelagt som vi inte fått höra? Det som är så farligt med såndana filmer är att folk säger saker utan några som helst bevis och eftersom vi tror att dokumentärer ger oss sanning tror dem. Det är desvärre svårt att se en dokumentär nu förtiden som inte är partisan som det heter (tänker då på dokumentärer från USA, det har tex kommit ut en dokumentär som visar att Moore har ljugit i sina filmer)

Provade Windings saken, undra om det var tur eller nått provat det innan de sa det. Eller det kanske var rymdvarelser =P

Postad

Det ruskiga är ju att Blair sa att det var gud (observera att jag inte skriver med stor bokstav) som sa åt honom att bidra med trupper till Irak. Även Bush har ju blivit tillsagd av gud.

När så många i USA är kristna är det ett enkelt knep att ta till, vem skulle kunna bevisa att han inte var kristen och trodde på gud osv.

Att han inte har några bevis själv är ju inte så viktigt

Postad

Helt sjukt att folk tror på sånt här.

Här är en länk som försöker slå ihjäl wingdings-myten: http://www.snopes.com/rumors/wingdings.asp

Det intressantaste är ju att inget av flygplanen hade Q33NY som flightnummer, så hela ryktet är helt klart fabricerat. Det säger en del om hur lätt det är att ljuga både i dokumentärer och andra sammanhang. Länken ovan (till Urban Legends Reference Pages, en suverän site för övrigt) berättar också om den helt vansinniga idén att det finns antisemitiska budskap i wingdings-fonten...

Postad
Man måste bara akta för konspirationsteorier för oftast så stämmer de inte (tex att månlandning skulle vara fejkad eller att kennedy blev skjuten ifrån gräskullen)

Några har sagt att det var bomber i byggnaden som gjorde att saker flög utåt ifrån byggnaden. De tänkte tydligen inte på att det är ett enormt plan med bränsle som flyger in i en kontorsbyggnad fyllt med brännbart material.

Har du ens sett dokumentären? Dom tar specifikt upp varför flygbränslet inte kunde skapa den förödelsen.

Postad

Jag har inte kollat igenom hela filmen men jag hoppade in i den och såg att Van Romero sa att det var explosiva ca 36 minuter in i filmen, Senare har han tagit tillbaka det och sagt att det var eld. Berättaren vill att detta ska vara bevis på nån sorts konspiration, han säger det inte rakt ut men man kan höra det. Naturligtvis är inte detta bevis nog.

Sen säger de att byggnaden var stark och skulle klara allt möjligt, det har dock varit dokumentärer på discovery om hur byggnaden var bygg på ett speciellt sätt och det var därför det föll som det gjorde

Brannmän som utrede detta (har nån titel jag inte kommer ihåg) sa att det inte var bomber. Jag kan kolla upp detta mer om du vill.

Många sa att flygplanen tog iväg från boston och sen landade. Sen flög fjärrstyrda plan iväg och gjorde attacken. Alla de i planen som tog iväg från boston lever med andra ord fortfarande enligt dem

Postad

Självklart ska man inte gå på konspirationsteorier rakt av, lika lite som man ska köpa allt vad regeringar säger. Man får lelt enkelt samla på sig så mycket information man kan och bilda sin egen uppfattning. Helt klart är att det är mycket som inte stämmer med den officiella versionen av vad som hände 9/11

Postad

Det har du helt rätt i man kan inte lita på allt regeringen säger men jag kan inte komma på en konspiration teori som man kan lita på.

Dessa teorier kom fram innan tornet knappt hunnit falla, när alla var mållösa och inte visste vad de skulle tro och enbart tänkte på alla som misst livet.

Terroristerna verkade visst ifrån Saudi arabien, tyskland och ännu ett land, och då var irak ett naturligt mål tydligen. (See Bill Maher ståupp komik show för mer info om detta, han sa det sista landet också)

Postad

Jo, att Moores filmer inte håller vet jag, men det erkänner väl han också? Hans filmer har ju ett större underhållningssyfte.

Jag kan dock inte hålla med om att den vanliga människan är så dum att gå på någonting bara för att det kallas dokumentär. Filmen nu i fråga lägger fram konkreta "bevis" på att attacken är fabricerad och dessa "bevis" är trovärdiga.

Jag tror inte på det, men enbart för att det är otänkbart, bevisen (ifall troligheten skulle vara större) räcker gott och väl för att jag skulle kunna hålla med dokumentären. Jag menar, var tog planet som kraschade in i pentagon? Förångades? Det låter fan inte troligt. Var är alla spilldelar?

Man behöver inte tro på filmen för att tycka den är facshinerande.

Helt sjukt att folk tror på sånt här.

Här är en länk som försöker slå ihjäl wingdings-myten: http://www.snopes.com/rumors/wingdings.asp

Det intressantaste är ju att inget av flygplanen hade Q33NY som flightnummer, så hela ryktet är helt klart fabricerat. Det säger en del om hur lätt det är att ljuga både i dokumentärer och andra sammanhang. Länken ovan (till Urban Legends Reference Pages, en suverän site för övrigt) berättar också om den helt vansinniga idén att det finns antisemitiska budskap i wingdings-fonten...

Nog inte många som egentligen tror på det där, många förstår nog att det är något som bildats efteråt. Nämnde det bara som en rolig grej.

Postad
Jo, att Moores filmer inte håller vet jag, men det erkänner väl han också? Hans filmer har ju ett större underhållningssyfte.

Jag kan dock inte hålla med om att den vanliga människan är så dum att gå på någonting bara för att det kallas dokumentär. Filmen nu i fråga lägger fram konkreta "bevis" på att attacken är fabricerad och dessa "bevis" är trovärdiga.

Jag tror inte på det, men enbart för att det är otänkbart, bevisen (ifall troligheten skulle vara större) räcker gott och väl för att jag skulle kunna hålla med dokumentären. Jag menar, var tog planet som kraschade in i pentagon? Förångades? Det låter fan inte troligt. Var är alla spilldelar?

Man behöver inte tro på filmen för att tycka den är facshinerande.

Han erkänner det inte, Du kan see klipp på youtube om filmen "Michael moore hates america" jag trodde han var en good guy men det verkar som jag desvärre hade fel. Enligt den iallafall

Många tror på saker i en film för att det kallas dokumentär är det inte meningen att en dokumentär ska visa sanningen. När jag ser en dokumentär om elefanter så räknar jag med att få sanningen om dem.

Vilka är de konkreta och trovärdiga bevisen? Ebert orkade visst inte se ignom den och det är hans jobb så jag orkar nog heller inte. (Förlåt om jag låter väldigt negativ det är inte meningen jag gillar bara inte när det sprids lögner/utsägelser utan bevis.)

Och du har helt rätt i att man inte behöver tro på filmen för att tycka den är fasinerande, men det är inte snällt om man sprider lögner om något som tog massor med liv.

Postad
På vilket sätt är det helt klart att det är mycket som inte stämmer med den officiella versionen? För att de säger det i dokumentären?

Tex att ett pass från en terrorist klarar sig men inte fyra svarta lådor.

Postad
Tex att ett pass från en terrorist klarar sig men inte fyra svarta lådor.

Samt kroppsdelar, personliga saker passagerarna hade och sittkuddar. Borde inte dessa har varit förstörda då också?

Anledningen till att passet blir utvald är för att det verkar mer filmiskt.

Den onda regeringen går över till vraket och slänger ett fejkat pass på högen

- Nu har vi bevisen Bob...

[Fade out]

Alla saker blir inte skadade på samma sätt, det är inte nått precist experiment de har försökt sig på här

Postad

De har något som kallas Freedom of information act i USA som gör att folk har rätt att veta saker (hur detta fungerar har jag ingen aning)

Men det har varit bilder av krashen på cnn.

http://archives.cnn.com/2002/US/03/07/gen.pentagon.pictures/index.html

Postad

Kollade på Penn & Teller (Deras program Bullshit har talat om konspirationer) på imdb och hittade en sida om videon

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=911_morons

Bullshit avsnitten för de som vill se det eller andra avsnitt

http://video.google.com/videoplay?docid=3143048862360929736&q=penn+teller

Vissa kommer alltid att tro att regeringen gör alla dessa saker och livet blir antagligen mer spännande för dem.

Notera att jag inte talar om ni på Voodoofilm, Ni verkar vilja veta sanningen inte bara bestämma er för eller emot utan bevis för det vilket jag tycker är bra.

Desvärre är det synd av vi valt ett så trist ämne att tala om, något som aldrig borde ha hänt.

Postad

Trist tycker jag inte alls att det är, oavsett om allt som sägs i filmen är påhittat så är det väldigt intressant. Att du tycker det är trist, fine - du behöver inte engagera dig i tråden.

Tycker heller inte man behöver se det som en lögn, någon kanske bara har byggt vidare på funderingarna: varför återfanns inga svarta lådor? vad tog flygplansmotorerna på 40 ton stål vägen i kraschen i pentagon? Sedan har de förmodligen gjort ett urval i vad de vill ta med i dokumentären för att göra den så slagkraftig som möjligt.

Bilderna som CNN publicerade var enbart 5 utvalda stillbilder som FBI valt att släppa. Jag tycker du ska se filmen, det behövs ingen mystisk musik eller övertygande speakerröst för att få en att börja undra. Och det är inte lögner utan bevis - som du kallade det, utan enbart funderingar som enligt mig är väldigt väl grundade. Bevis om man nu vill kalla dem så.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...