Twizz Postad 20 augusti 2006 Postad 20 augusti 2006 Det funkar när jag tar en gammal film och för över den tillbaka till kameran. Men när jag tar mina senaste alster så kommer inget över. Finns det någon inställning jag missar? 0 Citera
Ronnie Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 Hur går du till väga? Anvädner du firewire? 0 Citera
Twizz Postad 23 augusti 2006 Författare Postad 23 augusti 2006 Hur går du till väga? Anvädner du firewire? Japp jag använder firewire. Det konstiga är som sagt att det funkar på dom filmer jag gjort i 1,5 men dom nya jag börjat jobba med i 2 så kommer det inte över något alls. 0 Citera
Max_H Postad 23 augusti 2006 Postad 23 augusti 2006 DV eller HDV? "Plingar" det till i Windows så att du vet att datorn hittat kameran? Vilken maskinstyrning är inkopplad i PPro? Kan du styra kameran? Rullar tidskoden? Rullar "räkneverket" för inspelade frames om du trycker record? Har du ngn "multi-codec-pack" installerad (dvs för xvid, DivX etc)? Lite mer info tack! /M 0 Citera
Twizz Postad 24 augusti 2006 Författare Postad 24 augusti 2006 DV eller HDV? "Plingar" det till i Windows så att du vet att datorn hittat kameran? Vilken maskinstyrning är inkopplad i PPro? Kan du styra kameran? Rullar tidskoden? Rullar "räkneverket" för inspelade frames om du trycker record? Har du ngn "multi-codec-pack" installerad (dvs för xvid, DivX etc)? Lite mer info tack! /M DV kör jag. Jag kan föra över filmer som jag gjort förut fråm 2:an men inte nya filmer som jag startat efter att jag uppgraderat. Räkneverket rullar på kameran men det är blåskärm hela tiden. Men när jag kör en gammal film så kan jag föra över den. Tänkte om det finns någon inställning på den nya som behöver bokas i eller så. Jag har letat igenom alla flikar men inte hittat något. 0 Citera
Max_H Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Man ska läsa innantill... DOH. Jag tänkte tvärtom (dvs tanka in) - har du kollat under "Playback Settings"? Lilla triangelmenyn längst upp till höger i respektive playback-fönster? Den ska stå på External Device DV 25 eller liknande (kommer inte ihåg till 100%). /Max 0 Citera
Twizz Postad 24 augusti 2006 Författare Postad 24 augusti 2006 Man ska läsa innantill... DOH. Jag tänkte tvärtom (dvs tanka in) - har du kollat under "Playback Settings"? Lilla triangelmenyn längst upp till höger i respektive playback-fönster? Den ska stå på External Device DV 25 eller liknande (kommer inte ihåg till 100%). /Max Tack jag ska kolla när jag kommer hem. 0 Citera
Twizz Postad 24 augusti 2006 Författare Postad 24 augusti 2006 Nu har jag testat det. Fick det fortfarande inte att funka. Får nog installera om 1,5 igen 0 Citera
Rogge Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Jag kan föra över filmer som jag gjort förut fråm 2:an men inte nya filmer som jag startat efter att jag uppgraderat. Vad har du uppgraderat? 0 Citera
Twizz Postad 25 augusti 2006 Författare Postad 25 augusti 2006 Vad har du uppgraderat? från premier pro 1,5 till 2,0 0 Citera
Rogge Postad 25 augusti 2006 Postad 25 augusti 2006 från premier pro 1,5 till 2,0 O.k! Du skrev att du har kunnat föra över filmer från PPro 2.0 men inte nya filmer sedan du uppgraderat. Det lät som om du redan hade PPro 2.0 innan uppgraderingen eftersom du skrev att det fungerat. Det var därför jag undrade vad det var du uppgraderat. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.