Busta_rhyme Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 Nån som har testat att bygga en räls själv med kamerafäste, eller nån som har några idéer om det? Och NEJ jag vill inte åka med kameran på en skateboard :) Min första tanke, och som jag fortfarande tycker är en bra idé, är att lägga en rak stege på golvet (t ex sån silverfärgad stege som brukar sitta på elbolagens bilar). Men vilka HJUL som skulle passa, då behöver man några urgröpta med spår som passar längs räslen osv.. Skulle va super om någon hade lite idéer att komma med! Mvh Karre 0 Citera
pinto Postad 3 augusti 2006 Postad 3 augusti 2006 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8861&highlight=dolly+r%E4ls 0 Citera
davyreactor12 Postad 7 augusti 2006 Postad 7 augusti 2006 Hej Karre! Kolla med Folke Johansson(folkvagnen på nätet), ca 4000kr, Jag har själv byggt något liknande med timglashjul, nedsvarvade från Polyuretangummi(ämnet köpte jag på TELLUS i Stockholm och lämnade det till en gymnasieskola för nedsvarning(samma som skateboardhjul är gjorda av). Det funkar säkert med dubbla rollerbladeshjul med distans också(alltså 8 st). Lycka till MVH Davy [citat=Busta_rhyme]Nån som har testat att bygga en räls själv med kamerafäste, eller nån som har några idéer om det? Och NEJ jag vill inte åka med kameran på en skateboard :) Min första tanke, och som jag fortfarande tycker är en bra idé, är att lägga en rak stege på golvet (t ex sån silverfärgad stege som brukar sitta på elbolagens bilar). Men vilka HJUL som skulle passa, då behöver man några urgröpta med spår som passar längs räslen osv.. Skulle va super om någon hade lite idéer att komma med! Mvh Karre[/citat] 0 Citera
Film smurfen Postad 8 augusti 2006 Postad 8 augusti 2006 [citat=Busta_rhyme] Och NEJ jag vill inte åka med kameran på en skateboard :) [citat=Film smurfen]Jaså, det vill du inte.[/citat] Mvh Karre[/citat] Nehee, ta en barnvagn då. Det använder jag. Barnvagn eller skotskärra. 0 Citera
gorse Postad 8 augusti 2006 Postad 8 augusti 2006 Kul att min räls blev refererad i tråden. Den var väldig billig. Ett par hundra kronor inklusive hjul. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.