jonsson_n Posted July 27, 2006 Posted July 27, 2006 Tjenare! Håller på och ska klippa ihop en lite film och är väl inte allt för hemma vad gäller filmredigering. Men det finns en liten presentationsgrej jag skulle vilja ha med, ta en titt på länken och spänn ögonen efter 7 sekunder... Ingen märkvärdig grej kanske, men skulle vilja ha med den i filmen. Hur gör man en sån? Har arbetat en del med Sony Vegas och håller på å läsa in mig och leka mig fram lite i Adobe Premiere... http://ml.litium.com/LitiumContentM/GetDocument.asp?directory=72&id=635 Tacksam för svar! MVH, - Niklas Jonsson 0 Quote
Broman Posted July 28, 2006 Posted July 28, 2006 Du menar när han blir svartvit och åker åt sidan? Ta först klippet på personen. Sen tar du en bild från den sista framen. Där klipper/maskar du ut personen samt gör han svartvit. Sen animerar man klippet med keyframes åt det håll han ska åka. Eller nåt sånt... 0 Quote
filmpro Posted August 14, 2006 Posted August 14, 2006 precis.. man behöver inte blanda in nåt composting program ens. Bara att fixa en som bild från en frame. frysa videon vid framen o lite enkel keyning i klippprogramet om man e mer hemma där 0 Quote
carbe Posted August 18, 2006 Posted August 18, 2006 Det är väldigt enkelt att göra i redigeringsprogram. Vad har du för redigeringsprogram? 0 Quote
Recommended Posts