Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nyss sett färdigt serien, och visst var den bra... Men jag är något besviken över det faktum att David Lynch inte tycks kunna bli inspirerad av något annat än "Stäppvargen". Känns som han gör samma sak om och om igen, samma typ av symbolik som återfinns i Eraserhead återkommer igen och igen, och igen, och igen...

Någon här som sett serien? Vad tycker ni?

Postad

[citat=Mikael_hs]Nyss sett färdigt serien, och visst var den bra... Men jag är något besviken över det faktum att David Lynch inte tycks kunna bli inspirerad av något annat än "Stäppvargen". Känns som han gör samma sak om och om igen, samma typ av symbolik som återfinns i Eraserhead återkommer igen och igen, och igen, och igen...

Någon här som sett serien? Vad tycker ni?[/citat]

Twin Peaks är utan tvekan den bästa serien jag har sett. Klockrena karaktärer, hög spänningsnivå, inteligent, bisarr, läskig, överaskande osv.

Men jag kan nog hålla med dig, Lynch återvänder till samma känsla och samma sorts mystik. Än så länge har det inte varit mer än vad jag klarar av, Mulholland Drive är spännande, men svårförståd, han kanske tog ett steg med den, eller kanske två på en gång.

Vi får se vad "Inland Empire" har att komma med...

Postad

Såg 'Lost Highway' för första gången för någon knapp vecka sedan.

Jisses! Det var länge sedan jag blev skrämd av en film. Lynch måste vara mörkrädd för jag har aldrig sett någon gestala mörkret så skrämmande som han...

Filmen måste vara inspirerad av en mardröm. Den följer samma irrationella logik som mardrömmar.

TWIN PEAKS är ju en störtskön serie! Visst känner man igen en del symbolik från Eraserhead, men vad gör det...? Mannen måste väl få kunna ha sitt signum?

Jag älskar regissörer som lämnar sitt signum efter sig i filmerna. Jag vill kunna säga om en film utan att veta vem som har gjort den: "Det där måste vare en Kubrick....eller en Cronenberg....en David Lynch..

Postad

[citat=TomStac]Såg 'Lost Highway' för första gången för någon knapp vecka sedan.

Jisses! Det var länge sedan jag blev skrämd av en film. Lynch måste vara mörkrädd för jag har aldrig sett någon gestala mörkret så skrämmande som han...

Filmen måste vara inspirerad av en mardröm. Den följer samma irrationella logik som mardrömmar.

TWIN PEAKS är ju en störtskön serie! Visst känner man igen en del symbolik från Eraserhead, men vad gör det...? Mannen måste väl få kunna ha sitt signum?

Jag älskar regissörer som lämnar sitt signum efter sig i filmerna. Jag vill kunna säga om en film utan att veta vem som har gjort den: "Det där måste vare en Kubrick....eller en Cronenberg....en David Lynch..[/citat]

Jag har inte sett Lost Highway än, men jag måste säga att jag håller med. Man måste kunna ha sitt signum, men ibland tycker jag Lynch kan vara lite väl lik sig själv i filmerna. Men det stör inte än, men det är inte långt kvar.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...