Gå till innehåll

Hjälp mig med mitt Titanic manus :D


friippe

Recommended Posts

[citat=Anna_Dea]Ja, och det var en anledning till att många blev besvikna på Camerons Titanic.[/citat]

 

Du får gärna säga vilka som blev "besvikna" på James Camerons Titanic. Det är ju den enda versionen som historisktkorrekt återberättar vad som hände med Titanic. [/citat]

 

Många av de som skriver foruminlägg och recensioner på IMDB verkar tycka den är kass för att någon historisk detalj inte är 100% trovärdig. Synd att skriva ner en bra film för det. På sätt och vis är det en risk man får ta som regissör om man gör en historisk film. Det finns alltid folk som tycker historisk korrekthet är viktigare än en intressant handling. Själv ser jag Titanic mer som en saga, inte som en dokumentär.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=friippe]Hej! Jag skriver ett manus om Titanic , jag kan mycket om Titanic och är mycket intresserad av det så då är det extra kul.

 

Kort beskrivning av handlingen.

 

En Brittisk topp agent är skickad ombord på 1900 talets största kryssningsfartyg RMS Titanic. Han är där för att få instruktioner från en kontakt ombord på fartyget. Han har fått order om att inte lämna sin hytt förens den Brittiska över agenten Julia Scott-Ford kontaktar honom. Efter att Titanic lämnat hamnen i Southampton, får agenten ett brev , Julia ger honom ordern att hålla ett öga på en tysk diplomat. Under tiden möter han en gammal vän, Mrs Elizabeth Walton, han hjälper henne att komma ifrån hennes fulla och panka man Mr George Walton. Plötsligt står agenten med ont om tid och mångas öden i händerna. Samtidigt som Titanic kolliderar med ett isberg. Kommer han att klara uppdragen ? Om han lyckas , kan han kanske stoppa Hitlers liv till makten.

 

Manuset/filmen börjar med att man kommer ner från himlen och målnen tills man ser Titanic. Där ser man hur folk går ombord och vinkar av deras nära o kära. Efter ett tag kommer Agenten fram med kostym , hatt och en tidning under handen. Han checkar in och sen går ombord. Men vad ska hända nu när han precis gått ombord , har inga ideer , och vad ska hända i mitten och i slutet ?

 

Mvh Friippe[/citat]

 

men snälla, jag har ett titanic aväntyrspel på datorn som har nästan EXAKT likadan story.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltså , jag ska ej göra en Titanic film längre , pga att det är lite för svårt med alla special effekter. Har kommit på en ny ide , har faktiskt skrivit klart manuset redan :)

 

Synopsis

 

Hotell Maria är ett hotell där 3 st tjejer jobbar över för att torka en massa disk. Tillslut hör de ett ljud. En av tjejerna , Karolina går då iväg för att se efter var det kan har varit. Karolina kommer inte tillbaka och tiden går. Efter ett tag går nästa tjej iväg , Madeleine. De lämnar alltså Sarah ensam. Tjejerna är nu instängda av en otäck man som är ute efter att ta livet på alla tre. De lyckas inte att höras av de folk som går utanför. De är alltså instängda med denna mannen mitt i natten och det ända som finns att välja på är döden.

 

Vad tycker ni ? Lite tips eller ideer ?

 

Mvh Friippe ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=vilcans][citat=Anna_Dea]Ja, och det var en anledning till att många blev besvikna på Camerons Titanic.[/citat]

 

Du får gärna säga vilka som blev "besvikna" på James Camerons Titanic. Det är ju den enda versionen som historisktkorrekt återberättar vad som hände med Titanic. [/citat]

 

Många av de som skriver foruminlägg och recensioner på IMDB verkar tycka den är kass för att någon historisk detalj inte är 100% trovärdig. Synd att skriva ner en bra film för det. På sätt och vis är det en risk man får ta som regissör om man gör en historisk film. Det finns alltid folk som tycker historisk korrekthet är viktigare än en intressant handling. Själv ser jag Titanic mer som en saga, inte som en dokumentär.[/citat]

 

Ligger fortfarande till att just Cameron´s version är den som berättar den mest korrekt av alla.

 

T.ex i tidigare filmatiseringar så bröts aldrig Titanic på mitten när hon sjönk. Det gör i hon i Camerons.

 

Sen felen i Titanic är ju småbagatel saker som Jacks skjortas knappar var från ett annat år än 1912. Och vid uppstarten så använde de i filmen mitten propelern, medans i verkligenheten gjorde de inte det.

 

Det är bara fjantigt och löjligt av en massa personer att klanka ner på en film bara för de sakerna. Och sen påstå att den är skitdålig av det.

 

Men de flesta som ser ner på Titanic är ju 13 år och Dicaprio hatare. Bara invänta könshår och mognad för dem så kanske de har en giltig åsikt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anna_Dea][citat=vilcans][citat=Anna_Dea]Ja, och det var en anledning till att många blev besvikna på Camerons Titanic.[/citat]

 

Du får gärna säga vilka som blev "besvikna" på James Camerons Titanic. Det är ju den enda versionen som historisktkorrekt återberättar vad som hände med Titanic. [/citat]

 

Många av de som skriver foruminlägg och recensioner på IMDB verkar tycka den är kass för att någon historisk detalj inte är 100% trovärdig. Synd att skriva ner en bra film för det. På sätt och vis är det en risk man får ta som regissör om man gör en historisk film. Det finns alltid folk som tycker historisk korrekthet är viktigare än en intressant handling. Själv ser jag Titanic mer som en saga, inte som en dokumentär.[/citat]

 

Ligger fortfarande till att just Cameron´s version är den som berättar den mest korrekt av alla.

 

T.ex i tidigare filmatiseringar så bröts aldrig Titanic på mitten när hon sjönk. Det gör i hon i Camerons.

 

Sen felen i Titanic är ju småbagatel saker som Jacks skjortas knappar var från ett annat år än 1912. Och vid uppstarten så använde de i filmen mitten propelern, medans i verkligenheten gjorde de inte det.

 

Det är bara fjantigt och löjligt av en massa personer att klanka ner på en film bara för de sakerna. Och sen påstå att den är skitdålig av det.

 

Men de flesta som ser ner på Titanic är ju 13 år och Dicaprio hatare. Bara invänta könshår och mognad för dem så kanske de har en giltig åsikt.[/citat]

 

Exakt , håller med. Sånt att tredje klass passagerarna egentligen fick vara med på gudstjänsterna. Men i James film så fick Jack inte komma in , såklart blev det kalabalik av detta. Jag säger bara, lär er att titta på film , ni som klandrar över sånna små saker :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...