Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag planerar att påbörja ett inte alltför stort projekt. En 5-10 minuter lång film om en fildelare som blir dömd och får betala feta böter.

Nu skulle jag vilja höra en berättelse från någon av de fåtal som blivit dömda till böter för just fildelning. Höra hans historia för att min ska kunna bli trovärdigare. Men jag vet inte alls hur jag ska hitta och kunna ta kontakt med en sådan person. I tidningar står ju bara om t.ex "26-åringen". Kanske ni som har gjort dokumentärfilmer vet lite om hur man ska gå tillväga?

Postad

Domar är offentlig handlig. Lista ut var han blev dömd, och kvittera ut de data du behöver tex domen där namnet står. Fattas adressen finns den hos adress och personregistret hos skattemyndigheten. Är också offentlig handling och avgiftsfritt för enstaka handlingar.

Postad

Nemonemo snälla nemon kan inte du be honom bara skriva lite hur proceduren gick till. Han kan ju va anonym om han vill :) eller vara med i eftertexter om han vill de :) . Bara liten beskrivning av det vore jättebra!

[citat=gorse]Domar är offentlig handlig. Lista ut var han blev dömd, och kvittera ut de data du behöver tex domen där namnet står. Fattas adressen finns den hos adress och personregistret hos skattemyndigheten. Är också offentlig handling och avgiftsfritt för enstaka handlingar.[/citat]

Gorse full med kunskap. Tack, får kanske försöka det, hursomhelst lite kul att leka Janne Josefsson.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...