TDA Posted June 15, 2006 Posted June 15, 2006 http://www.imdb.com/title/tt0420294/ Nu får nyinspelningen av Motorsågsmassakern en prequel, vad sägs om det? Själv så gillar jag remaken och tycker det ska bli riktigt roligt att få se mer i samma stil. Postern och trailern ser lovande ut, iaf om man gillade remaken. O ja, R. Lee Ermey repriserar sin roll som den sköne sheriff Hoyt. Iofs tycker jag originalet är mycket bättre men Leatherface och hela konceptet är så sjysst att de för min del gärna får mjölka det lite mer. :) Synd bara att inte Rob Zombie fick regissera, då djävlar hade nog t o m Tobe Hoopers original fått se upp. Saw is family! (Zombie är för övrigt i pre-production på en ny Halloween film. Tydligen skriver han själv manus nu men från början var det tänkt som en crossover mellan Michael Myers och Pinhead, hehehe.) 0 Quote
Speero Posted June 15, 2006 Posted June 15, 2006 hinner aldrig se trailern då den bara visas vissa timmar påå kvällen :) glömmer alltid av den när den väl kan visas.. 0 Quote
Adam88 Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Se trailern på http://www.apple.com/trailers Leta upp den bland alla och titta på den ;) J Jag tycker också den ser lovande ut. Dock undrar jag vilken remake du menar ;) Köpte orginalet för några månder sedan. så lycklig jag blev! :) en av de bästa skräckfilmerna tyker jag faktiskt. även om jag mest bara skrattar åt orginalet :P Effekterna var ju kanske bra på den tiden. :) hehe 0 Quote
TDA Posted June 20, 2006 Author Posted June 20, 2006 Vilken remake? Mig veterligen finns det bara en remake av Motorsågsmassakern, och det här är en uppföljare (prequel) till den. 0 Quote
Speero Posted June 20, 2006 Posted June 20, 2006 Den verkar ganska najs. Ser lite upp piffad ut. 0 Quote
Adam88 Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 [citat=TDA]Vilken remake? Mig veterligen finns det bara en remake av Motorsågsmassakern, och det här är en uppföljare (prequel) till den.[/citat] Vilket år kom den remake du talar om? Uppföljare och uppföljare... Iof en slags uppföljare kanske, men den utspelar sig väl före den andra filmen? Med tanke på att den heter The beggining? 0 Quote
_nemo_ Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 [citat=Adam88][citat=TDA]Vilken remake? Mig veterligen finns det bara en remake av Motorsågsmassakern, och det här är en uppföljare (prequel) till den.[/citat] Vilket år kom den remake du talar om? Uppföljare och uppföljare... Iof en slags uppföljare kanske, men den utspelar sig väl före den andra filmen? Med tanke på att den heter The beggining?[/citat] 1974 kom originalet, 2003 kom remaken. Och nu kommer filmen om hur allt började. Och det är en prequel precis som TDA skrev. 0 Quote
qwertyunion Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 varför kan man bara se trailern på natten :( 0 Quote
jonkanon Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 [citat=qwertyunion]varför kan man bara se trailern på natten :([/citat] För annars kommer PTA (hem & skola) och tar dig. ;) 0 Quote
qwertyunion Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 men det är ju mycket läskigare på natten:( 0 Quote
Adam88 Posted June 26, 2006 Posted June 26, 2006 [citat=qwertyunion]men det är ju mycket läskigare på natten:([/citat] nähä? ;) 0 Quote
qwertyunion Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 jo smart men det är ju ändå natt här menar jag... 0 Quote
TDA Posted June 27, 2006 Author Posted June 27, 2006 Är det nån som har en åsikt om trailern/filmen? :) 0 Quote
qwertyunion Posted June 27, 2006 Posted June 27, 2006 denna film verkar för mig bättre än den förra...kanske blir en seer 0 Quote
final_cut Posted June 28, 2006 Posted June 28, 2006 Hatar nyinspelningen, den är ju som vilken annan skräckfilm som helst, originalet var verkligen och fortfarande är i en klass för sig. Sen att man ska mjölka ut det här beginning-konceptet är verkligen patetiskt. Det bästa med originalet var att allt var så suggestivt, numera är det bara extremt och groteskt, ju mer hysteriska utfall desto bättre verkar vara mottot. 0 Quote
TDA Posted June 29, 2006 Author Posted June 29, 2006 [citat=final_cut]Hatar nyinspelningen, den är ju som vilken annan skräckfilm som helst, originalet var verkligen och fortfarande är i en klass för sig. Sen att man ska mjölka ut det här beginning-konceptet är verkligen patetiskt. Det bästa med originalet var att allt var så suggestivt, numera är det bara extremt och groteskt, ju mer hysteriska utfall desto bättre verkar vara mottot.[/citat] Verkar onödigt att hata remaken när man bara kan strunta i den. :) Originalet är ju fortfarande lika bra oavsett antal uppföljare och remakes. Själv gillar jag utseendet på remaken och tycker att den funkar i övrigt också. Sen tillhör det ju lite av den pågående skräckvågen att man ska vara extrem och grotesk. 0 Quote
Recommended Posts