kalle112 Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Jag har nu börjat komma igång med 3d studio max. Men eftersom jag precis kommit igång behöver jag hjälp med följande. Jag vill skapa en hylsa i 3D som jag tänkte använda i en film där den hoppar ut från vapnet. Jag vill att hylsan ska ha ett blankt utseende om ni förstår vad jag menar. Sen undrar jag hur jag ska få in kulan i after effects? Behöver jag en spec. plugin? 0 Citera
Mr.Man Postad 14 juni 2006 Postad 14 juni 2006 Öppna material editorn (M) och applicera ett blankt material (guld finns färdigt) Animera hylsan i max och spara som en sekvens bilder med transparent bakgrund tex .png öppna i AE som sekvens. 0 Citera
kalle112 Postad 14 juni 2006 Författare Postad 14 juni 2006 tack så mycket för din hjälp!! trodde ALDRIG att jag skulle lära mig det här på så kort tid!!! EDIT, har nu en fråga till! Tänkte använda kulan jag gjort i 3dsm som "layer map" i particle playground-effekten. Har provat lite grann men det verkar inte fungera...GÅR det över huvudtaget? 0 Citera
ash Postad 15 juni 2006 Postad 15 juni 2006 varför inte använda partikelsystemen i max istället. lär ju se mkt bättre ut 0 Citera
kalle112 Postad 16 juni 2006 Författare Postad 16 juni 2006 jaha...men hur gör jag då? Nybörjare som sagt... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.