Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har nu börjat komma igång med 3d studio max. Men eftersom jag precis kommit igång behöver jag hjälp med följande.

Jag vill skapa en hylsa i 3D som jag tänkte använda i en film där den hoppar ut från vapnet. Jag vill att hylsan ska ha ett blankt utseende om ni förstår vad jag menar. Sen undrar jag hur jag ska få in kulan i after effects? Behöver jag en spec. plugin?

Postad

Öppna material editorn (M) och applicera ett blankt material (guld finns färdigt)

Animera hylsan i max och spara som en sekvens bilder med transparent bakgrund tex .png öppna i AE som sekvens.

Postad

tack så mycket för din hjälp!! trodde ALDRIG att jag skulle lära mig det här på så kort tid!!!

EDIT, har nu en fråga till!

Tänkte använda kulan jag gjort i 3dsm som "layer map" i particle playground-effekten. Har provat lite grann men det verkar inte fungera...GÅR det över huvudtaget?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...