RockarNisse Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 1. En ishockey maskot som mördar/torterar motståndarnas fans 2. En mobbad tjej/kille som säljer sin själ till djävulen, sen får hon övernaturliga krafter och hämnas....... Slutet på 2. är inte genomtänkt. 1. ideen fick jag ifrån min låtsasbror han sa att där var en film som var så och den hette Sudden Death så kolla jag upp efter den men så fanns där inte de, så fick jag den iden på huvet att vilja producera den när jag ev. har blivit en bra regissör. Sudden Death är ju den me Van Damme. (en mycket utmärkt action film) 0 Quote
Danrozen Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 Nr. 2 känner jag igen, påminner om Ghost Rider idén blandat med Silent Hill. Nr. 1 får du utveckla lite mer, låter lite som ett Scooby Doo avsnitt, ge mig lite bakgrund till hans handlingar får jag se vad du har tänkt =) 0 Quote
Shelly Posted June 7, 2006 Posted June 7, 2006 1. Låter (hittills) billigt och som bäst skulle det kanske kunna vara en kul skräck/komedi 2. Får mig att tänka på Carrie och liknade. En idé skulle vara att tjejen/killen helt enkelt fick nog och gav igen utan övernaturliga krafter. Det slår slint liksom. 0 Quote
Norbert Posted June 8, 2006 Posted June 8, 2006 ... eller att tjejen/killen ger igen i tron om att han har fått övernaturliga krafter. Kan det bli annat än dråpligt? 0 Quote
Stefan Zyb Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Bättre om hon säljer sin själ och sen genom det så blir hon galen och inte har några känslor för någon så hon kan mörda folk kallblodigt utan att blinka :D 0 Quote
Norbert Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 ...men precis under ett kallblodigt mord får hon själen tillbaka. EDIT: Det jag sa tidigare påminner faktiskt om en "vampyrfilm" med Nicolas Cage där han tror att han är en vampyr. Udda film. 0 Quote
jmalmsten Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 [citat=Norbert] EDIT: Det jag sa tidigare påminner faktiskt om en "vampyrfilm" med Nicolas Cage där han tror att han är en vampyr. Udda film.[/citat] just det, tänkte på den jag också... Vampire Kiss http://www.imdb.com/title/tt0098577/... har sökt med ljus och lyckta efter att jag kom ihåg den häromdagen... överväger nästan piratkopia för att se den igen... lät på er som en korsning mellan vampire kiss och american psycho... visst är det svårt att komma på något orginellt nuförtiden;) 0 Quote
Norbert Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Det är jättesvårt att komma på något nytt. Den filmen är riktigt bra dock. Sjuk inspelning om inte annat... "Trivia: Nicolas Cage ate a real cockroach for this film - it reportedly took three takes. He once said about the experience, "Every muscle in my body didn't want to do it, but I did it anyway." 0 Quote
StenR Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 [citat=jmalmsten] just det, tänkte på den jag också... Vampire Kiss http://www.imdb.com/title/tt0098577/... har sökt med ljus och lyckta efter att jag kom ihåg den häromdagen... överväger nästan piratkopia för att se den igen... [/citat] Du får skaffa en bättre lykta ;) megastore.se har den i lager... 0 Quote
Mikael_hs Posted June 12, 2006 Posted June 12, 2006 Läs Faust och gör en film om den istället för idé 2 =) Malmsten angående orginalitet så förminskas den ständigt av människans vilja att hitta kopplingar. Typ när man gör rock som låter progressive blire automatiskt "lite som pink floyd". Eller att trash metal är slayer/metallica osv osv. Aldrig får något stå för sig själv, allt är symbol eller liknelse. 0 Quote
baraa Posted June 24, 2006 Posted June 24, 2006 [citat=RockarNisse]1. En ishockey maskot som mördar/torterar motståndarnas fans 2. En mobbad tjej/kille som säljer sin själ till djävulen, sen får hon övernaturliga krafter och hämnas....... Slutet på 2. är inte genomtänkt. 1. ideen fick jag ifrån min låtsasbror han sa att där var en film som var så och den hette Sudden Death så kolla jag upp efter den men så fanns där inte de, så fick jag den iden på huvet att vilja producera den när jag ev. har blivit en bra regissör. Sudden Death är ju den me Van Damme. (en mycket utmärkt action film)[/citat]jag tycker nummer ett är en bra film med den kommer inte att vara lätt att göra och numer två är en skicklig ide men problemet är att det kanske blir överdrivet med över naturliga krafter.Men kanske om hon säljer sin själ för att hon inte orkar med livet mer och hon tror att hon kommer att dö men istället lever hon tom i insidan och när hon märker det så tror hon att det är mobbarnas fel att det som hände med henne så hon tar dom och torterar dom.Som du ser har jag tatt både från den enna filmen och den andra och om du behöver flera ideer kan du alltid skriva.Också ville jag fråga med vilken sorts kamera du tänker använda tex vidiokamera 0 Quote
Recommended Posts