Gå till innehåll

Se i tv (premiere..?)


orange

Recommended Posts

Hej!

 

Jag redigerar med adobe premiere 6.0, jag har ett grafikkort med tv-out och även pinnacle DC10+, för annalog intagning, finns även ut...

 

Det var faktan, nu till frågan :)

Jag vill helt enkelt medans jag redigerar i premiere kunna se det färdiga (efter jag har rendererat) i tv som jag kopplat in. Jag vill alltså inte se hela skärmen på tv:n utan bara filmen.. jag vet att detta ska gå på något sätt för jag har sett det med mina ögon..det kanske var någe tillbehör som gjorde det (alltså inget i premiere) men iaf...hur gör man detta?

 

//Rickard

Länk till kommentar
Share on other sites

hmm.. nej så funkar inte för mig...

 

läste i någon annan fråga att en dela bara kopplade via tv-out så såg de bara filmen och inte hela skärmen...dock ser jag tvärtom..jag ser hela skärmen men när man tittar är filmen bara svart på tv:n...

 

Inställning? Drivrutin? Program? JAg har Geforce2 MX

Länk till kommentar
Share on other sites

Kolla runt lite i forumet. Denna fråga har behandlats tidigare. Beroende på graikkort så gör man nog lite olika men jag kan titta på film ("bara filmen") både från Premiere och Windows Media Player utan alltför stora problem.

Koppla in tvn på s-ingången på grafikkortet och sen ämdrar du skärmens egenskaper från Egenskaper på skrivbordet så borde det nog gå att klura ut.

 

 

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Har du en DV kamera, o har lite ekonomi, kanske de är mer värt att köpa ett billgt FireWirekort. Har för mig att ett sånt ligger kring en tusing, men inte säker. Digitalt är lite enklare än analogt, men bör dock kolla vilka program som stödjer kortet. Men som sagt har jag inget svar på din fråga, bara ett litet förslag.

 

PS. Jag vill bara berätta att jag är typen av person som vill att alt ska fungera. Istället att ha kvar gamla grejer köper jag då nytt än att försöka få de gamla att fungera. Menar då analogt o digitalt. Fast då ska man ju ha råd, o då hamnar jag ju oxå där, varför krev jag de här? DS.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...