redwoodmovies Posted August 31, 2002 Share Posted August 31, 2002 Jag undrar hur mycket brus man kan redigera bort i efterhand, och i så fall med vilket program? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik sandén Posted September 7, 2002 Share Posted September 7, 2002 Tja... det är väl i princip omöjligt att ta bort brus... jag vet inga knep iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted September 8, 2002 Share Posted September 8, 2002 Vilket sorts brus talar vi om? Bild- eller ljudbrus? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter81 Posted September 16, 2002 Share Posted September 16, 2002 Dubba. Eller pröva att sänka basen 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter81 Posted September 16, 2002 Share Posted September 16, 2002 Fel av mig. Vi sänkte basen för att få bort ett brummande ljud det funkade men brus är något annat. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opus Posted September 16, 2002 Share Posted September 16, 2002 Väldigt svårt att redigera bort brus, särskilt i större mängder. Då ska man ha proffsutrustning. Dubba funkar i vissa lägen, så det går ju alltid att göra ett försök. Annars är ju ett tips att skaffa en bättre mic och använda puff för att undvika brus... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted April 24, 2003 Share Posted April 24, 2003 Just det...se till att göra det rätt från början. Skit in, skit ut heter det ju... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snask_Ragnar Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Har använt den här metoden, tycker den funkar riktigt bra (är amatör-ulta-über iofs) Adobe Audition behövs. http://www.wrigleyvideo.com/videotutorial/tutdes_audition_noise.htm EDIT: Märkte iofs att tråden e typ 3 år gammel.. oh well, kanske nån annan kan ha nytta av länken :P. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaktus Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Det går att ta bort ganska mkt brus faktiskt, har gjort det i några av mina filmer fast jag har tagit hjälp av min kompis som är duktig på det.. bruset ligger oftast på 7000-1000Hz iaf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontish Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Skitlätt med några program.. man tar bara bort frekvenserna bruset ligger på.. Men ant7ar att tråden e lite gammaL:p 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts