Tomtebo Postad 27 maj 2006 Postad 27 maj 2006 Hej. Jag och några kompisar ska göra en "krigs" film och behöver ganska mycket rekvista. Jag undrar framför allt, var kan man få tag på "säckar" som man kan hälla sand i? 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 27 maj 2006 Postad 27 maj 2006 Överskottsbolaget och trädgårdsaffärer som typ Odal har jag sett det. 0 Citera
gorse Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 En hint är att man baxar inte runt på 50 stycken fylda sandsäckar ostraffat (eller gratis). Jag skulle lura över om man kan hitta på något annat att ha i säckarna. 0 Citera
Tomtebo Postad 28 maj 2006 Författare Postad 28 maj 2006 Jo det är sant. Dock är det inget problem vad jag vet. Vi har släppkärra, bil, etc ^^ 0 Citera
gorse Postad 28 maj 2006 Postad 28 maj 2006 Sist jag hämtade grus till tomten insåg jag plöstligt att med 15 cm lager på flaket översteg jag maxvikten för kärran med ungefär dubbelt så mycket. Många andra på grustaget lastade upp till kanten. De kunde inte ens köra iväg med bilen då ekpaget inte gick att rubba ur fläcken. :-) :-) Skall man köra med laglig last ser det löjligt lite ut på flaket. Är det egen kärra, skall man kolla reservdelspriserna för hjullager innan man överlastar. Edit: Jag misstänker att gubbarna på grustagen vet om detta och har som sport att driva med stackars privatkunder och lasta så fullt som privatkunderna ber om, utan att upplysa om att grus och sand är tungt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.