Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag och några kompisar ska göra en "krigs" film och behöver ganska mycket rekvista. Jag undrar framför allt, var kan man få tag på "säckar" som man kan hälla sand i?

l-sandbags.jpg

Postad

En hint är att man baxar inte runt på 50 stycken fylda sandsäckar ostraffat (eller gratis). Jag skulle lura över om man kan hitta på något annat att ha i säckarna.

Postad

Sist jag hämtade grus till tomten insåg jag plöstligt att med 15 cm lager på flaket översteg jag maxvikten för kärran med ungefär dubbelt så mycket. Många andra på grustaget lastade upp till kanten. De kunde inte ens köra iväg med bilen då ekpaget inte gick att rubba ur fläcken. :-) :-) Skall man köra med laglig last ser det löjligt lite ut på flaket. Är det egen kärra, skall man kolla reservdelspriserna för hjullager innan man överlastar.

Edit: Jag misstänker att gubbarna på grustagen vet om detta och har som sport att driva med stackars privatkunder och lasta så fullt som privatkunderna ber om, utan att upplysa om att grus och sand är tungt.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...