Gå till innehåll

Spricka på fönsterruta


kalle112

Recommended Posts

[citat=kalle112]ojojojoj...lästa min fråga nu och det lät väldigt dumt haha!

 

Frågan är hur man gör en spricka med hjälp av AFTER EFFECTS, så klart?[/citat]

 

Hitta en bild på internet eller gör en spricka själv gör bakgrunden blå och lägg den på klippet, är väldigt dålig själv men det är vad jag skulle testat.

Länk till kommentar
Share on other sites

det är väldigt svårt att göra själv. jag har försökt. det bästa är om du kunde göra det själv på en riktig glasruta. (som nog måste vara härdad för att inte spricka helt?)

Sen fotar du den i det sammanhang du vill ha den, alternativt mot en greenscreen eller bluescreen, i det sistnämna fallet kan du dock få stora problem med spill.

Länk till kommentar
Share on other sites

är det bara en spricka på ett fönster tror jag att jag skulle fota mot en svart bakgrund... och sedan använda screen eller liknande för att blanda in fönstret mot resten då screen är bra mycket enklare formel (och snabbare:D) för AE att hantera... bara en tanke bara...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag funderar på om det inte vore enklare att rita en spricka med oljepastellkrita direkt på glaset (om det nu är ett fönster)? Härdat glas spricker föresten inte, det splittras i tusentals bitar. Bilglas och busskurar har härdat glas, samt duralex-glasen i skolmatsalen. Skulle tro att det går att rita kulhål i bilglas med, med oljepastelkrita i olika färger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Framrutan i bilar är laminatglas. Vanligt glas spricker, jag lovar. Jag spenderade hela förra sommaren att måla våra fönster på huset och ibland klantade jag mig och rutan sprack. En snygg retlig linje rakt över rutan. Ett par hundringar senare konstaterade jag att rut-f*n sprack en gång till, för jag hade fuskat med att sprätta kittet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...