martinawolgast Postad 17 maj 2006 Postad 17 maj 2006 jag undrar lite över hur det funkar att animera vax. om man ska ha gjutvax eller skulpturvax ska man bygga skullet av ståltråd? är det någon som har ervarenhet av det här eller? någon som vet vad man kan köpa billigt vax? jag är tacksam för alla små och stora svar 0 Citera
BadSeed Postad 24 maj 2006 Postad 24 maj 2006 där står väl inget ang vax? inte vad jag kan se iallafall 0 Citera
martinawolgast Postad 13 juli 2006 Författare Postad 13 juli 2006 är det ingen som har ett svar alls? jag har letat i tråden som det hänvisas till å där finns inget 0 Citera
Anhool Postad 23 juli 2006 Postad 23 juli 2006 Titta runt lite på http://www.stopmotionanimation.com om du inte hittar så kan du ju slänga iväg en fråga i forumet där. 0 Citera
Hagwall Postad 23 juli 2006 Postad 23 juli 2006 Kanske en dum fråga, men varför ska du animera i vax? (nu menar jag om du tänkt göra dockor eller dyl.) Det är väl inget speciellt spänstigt material? Den erfarenhet jag har är att de är ganska hårt och att det kräver värme för att mjukna, samtidigt som för mycket värme (tex. lampor när du animerar) får det att smälta. Men om du kommer på ett sätt så får du väldigt gärna dela med dig av dina erfarenheter. 0 Citera
martinawolgast Postad 7 augusti 2006 Författare Postad 7 augusti 2006 nej det kanske är en dum idee att göra det mad vax. men jag gillar matrialet, gillar even motsättningen i att det smälter eller är för hårt. jag är inte direkt ute efter något perfekt resultat eller så. men tack för tippsen då 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.