Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det någon som vet något bra program när man ska klippa ihop en film, lägga på musik och lägga på bra effekter. I mina tidigare filmer har jag använt mig av Audacity för musik, VideoImpression 1.6 för klippning medmera och Windows moviemaker för att sätta ihop allt. Men jag vill ha mera möjligheter när jag gör film.

Postad

Om du tittar på program runt 500-1000,- och jämför med Pinnacle så skall Du absolut titta seriöst på Magix Vide deLuxe:

http://site.magix.net/scandinavian/h...e-edit-pro-10/

Otroligt mycket för pengarna. Stabilt. Man får med alla effekter från början utan att behöva betala massor extra.

Ytterst lätt-klippt.

Dra filmen till tidslinan. CTRL+T och klippet är gjort på rutan när.

Enkelt att få fina övergångar.

Rulltexter med valbar kantlinje/skugga.

Bluescreen/Greenscreen/Valbar-screen.

Bild-i-bild med enkel tillverkning av "24"-effekten.

Slow/Fastmotion som funkar.

Enkelt att glöra DVD-menyer och bränna.

Enda felet är att programmet är för billigt för att tas seriöst.

-Per

Postad

Ladda ner demoversionen magix movie edit 10 gratis. Man får med ganska mycket. Det är bara visa pofosienella effekter som man inte kan använda.

Sökpå google.

Postad

jag brukar säga, eller det är så jag jobbar! om jag bara ska slänga ihop nåt med bara lite övergångar å en enkel meny så är det Pinnacle som gäller!

ska jag göra lite mera anvancerade redigeringar är det Premiere som gäller

och ska jag ha menyer till det så är det encore som används!

Postad

[citat=frax]jag brukar säga, eller det är så jag jobbar! om jag bara ska slänga ihop nåt med bara lite övergångar å en enkel meny så är det Pinnacle som gäller!

ska jag göra lite mera anvancerade redigeringar är det Premiere som gäller

och ska jag ha menyer till det så är det encore som används![/citat]

Men om det är Pinnacle som gäller får man ett mycket bättre och kompetentare program med Magix där man får med alla godsaker från början utan att behöva köpa till en massa extraprogram.

-Per

• 2 veckor senare...
Postad

Det programmet funkade inge bra. Någon som har nåt annat program? Datan blev seg och det gick tydligen inte att lägga in filerna. Nåt måste väl ha gått fel. Men en länk till nåt annat program vore skitbra.

• 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...